AdWords czy pozycjonowanie organiczne

  Zagadnienie tego, czy skuteczniejszą metodą zapewniającą wzrost liczby wejść, a tym samym ilość Klientów oraz odpowiednich konwersji tworzących przychód w firmie jest szeroko omawiane na forum specjalistów z zakresu pozycjonowania. Obie metody mają swoje zalety i wady. Przede wszystkim należy rozróżnić obie formy wyników wyszukiwania. Wyniki Google AdWords to warunki linków sponsorowanych, pojawiają się one zaraz pod paskiem wyszukiwania. Wyników tych zwykle jest trzy, rzadziej pięć. Czasami w ogóle wyniki te nie pojawiają się jeżeli frazy te nie są używane przez żadnego z reklamodawców. Niektóre osoby stosują również aplikacje blokującą reklamy, która blokuje również jakże skuteczne i przydatne wyniki nieorganiczne. Niezależnie od tego niektórzy użytkownicy Internetu intuicyjnie je pomijają. Należy jednak zaznaczyć, że pomimo tego to właśnie pierwszy wynik wyszukiwania  nieorganicznego ma największy współczynnik klikalności, bowiem dużą liczba internautów właśnie na pierwszym wyniki wyszukiwania poprzestaje. Poniżej wyników nieorganicznych znajdują się wizytówki Google map, których klikalności  jest spora, zaliczają się one już do wyników organicznych bowiem nie można sobie już tam wykupić pozycji, nie dotyczy to bezpośredniego wyszukiwania w Google Mapach, gdzie pojawiają się wizytówki z linków sponsorowanych.

  W przypadku wyników organicznych ich pozycja jest uzależniona od rzeczywistej wartości witryny, brane są tutaj takie czynniki jak budowa strony przyjazna robotą Google oraz samy użytkownika Internetu, w szczególności mobilność. Pozycji strony nie można z góry przewidzieć, a zabiegi pozycjonujące przynoszą efekty dopiero po wielu miesiącach. Nie mamy również gwarancji, że nasze pozycje spadną i że zawsze będą wyświetlały się na 1 pozycji na daną frazę kluczową. Możemy monitorować pozycję za pomocą narzędzia Google Analitics , nie możemy jednak jej kontrolować, a nasza pozycja jest uzależniona również od czynników na które nie mamy wpływu, np. wiek domeny (możemy oczywiście kupić starszą, ale nie gwarantuje do przejęcie jej siły). Jako osoba nie zajmująca się pozycjonowaniem mamy również ograniczoną możliwość weryfikacji wyników pracy firmy pozycjonującej, bowiem niekiedy efekty jej działań nie mają wpływu na pozycję, a wpływ ten mają czynniki zewnętrzne.

  Reasumując należy pozycjonować się zarówno w wynikach organicznych jak i nieorganicznych, z tym zastrzeżeniem, że to właśnie wyniki AdWords powinny wszystko stanowić priorytet. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego, możesz również osobiście odwiedzić nasze biura w Jarosławiu, Przeworsku, bądź Rzeszowie.