Jakie rozwiązanie jest najskuteczniejsze?
Zagadnienie tego, czy skuteczniejszą metodą zapewniającą wzrost liczby wejść, a tym samym ilość Klientów oraz odpowiednich konwersji tworzących przychód w firmie jest szeroko omawiane na forum specjalistów z zakresu pozycjonowania. Obie metody mają swoje zalety i wady. Przede wszystkim należy rozróżnić obie formy wyników wyszukiwania. Google AdWords to wyniki linków sponsorowanych, pojawiają się one zaraz pod paskiem wyszukiwania. Wyników tych zwykle jest trzy, rzadziej pięć. Czasami w ogóle wyniki te nie pojawiają się jeżeli frazy te nie są używane przez żadnego z reklamodawców. Niektóre osoby stosują również aplikacje blokującą reklamy, która blokują również bardzo skuteczne i przydatne wyniki nieorganiczne. Niezależnie od tego niektórzy użytkownicy Internetu intuicyjnie je pomijają. Należy jednak zaznaczyć, że pomimo tego to właśnie pierwszy wynik wyszukiwania nieorganicznego ma największy współczynnik klikalności, bowiem dużą liczba internautów właśnie na pierwszym wyniki wyszukiwania poprzestaje. Poniżej wyników nieorganicznych znajdują się wizytówki Google map, których klikalności jest spora, zaliczają się one już do wyników organicznych bowiem nie można sobie już tam wykupić pozycji, nie dotyczy to bezpośredniego wyszukiwania w Google Mapach, gdzie pojawiają się wizytówki z linków sponsorowanych.
Od czego zależy pozycja w wynikach organicznych?
W przypadku wyników organicznych pozycja witryn jest uzależniona od rzeczywistej wartości witryny, brane są tutaj takie czynniki jak budowa strony przyjazną dla robotów Google oraz samych użytkowników Internetu, w szczególności mobilność. Pozycji strony nie można z góry przewidzieć, a zabiegi pozycjonujące przynoszą efekty dopiero po wielu miesiącach. Nie mamy również gwarancji, że nasze pozycje spadną i że zawsze będą wyświetlały się na 1 pozycji na daną frazę kluczową. Możemy monitorować pozycję za pomocą narzędzia Google Analitics , nie możemy jednak jej kontrolować, a nasza pozycja jest uzależniona również od czynników, na które nie mamy wpływu, np. wiek domeny (możemy oczywiście kupić starszą, ale nie gwarantuje do przejęcie jej siły). Jako osoba nie zajmująca się pozycjonowaniem mamy również ograniczoną możliwość weryfikacji wyników pracy firmy pozycjonującej, bowiem niekiedy efekty jej działań nie mają wpływu na pozycję, a wpływ ten mają czynniki zewnętrzne.
Podsumowanie obu form pozycjonowania
Reasumując należy pozycjonować się zarówno w wynikach organicznych jak i nieorganicznych, z tym zastrzeżeniem, że to właśnie wyniki AdWords powinny wszystko stanowić priorytet. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego, możesz również osobiście odwiedzić nasze biura w Jarosławiu, Przeworsku, bądź Rzeszowie.