Czynniki rankingowe Google

  Czynniki od których uzależniona jest pozycja witryny internetowej w wynikach najpopularniejszej wyszukiwarki treści w Internecie są ujawnione. Specjaliści od pozycjonowania są jednak w stanie je określić na podstawie prowadzanych obserwacji. Pozycja strony zależy przede wszystkim od treści, która się na niej znajduje, optymalizacja kodu i budowy witryny oraz wieku domeny. Na stronie powinno się zatem umieszczać wartościowe treści o unikalnym charakterze. Nie można zatem kopiować zawartości z innych stron internetowych, niezależnie od tego że działania takie noszą znamiona plagiatu wyszukiwarka treści takie traktuje jako bezwartościowy spam. Z uwagi na ten fakt warto zakupić wartościowe teksty o firmy zajmującej się copowrittingiem (również nasza agencja w Przeworsku, Jarosławiu oraz Rzeszowie). Ważne jest także zoptymalizowanie tekstów pod względem wyszukiwarki umniejszając z odpowiednią częstotliwością słowa kluczowe. Tekst powinien być również atrakcyjny pod względem formatowania, co uatrakcyjni go z punktu widzenia odbiorcy zwiększając ruch organiczny na stronie. Od dawna powtarzaną przez pozycjonerów prawdą jest również siła linków przychodzących.

  Dobrze zbudowana witryna jest przede wszystkim responsywna, oznacza to, że jest dopasowana do każdego rodzaju urządzenia obsługującego Internet, w tym komputery stacjonarne, laptopy, tablety, telefony. Strona nie dopasowana do urządzeń mobilnych może się nie wyświetlać na tych urządzeniach w sposób prawidłowy, co może powodować wzrost współczynnika odrzuceń, a konsekwencji spadek ruchu organicznego. Niezależnie od tego nie budzi wątpliwość , że brak responsywności strony WWW niekorzystnie wpływa na pozycje strony w wyszukiwarce, a znaczenie responsywaność ciągle rośnie w oczach wyszukiwarki Google.  

  Kolejnym czynnikiem, który dotychczas przez wielu specjalistów był uważany za decydujący jest tzw. link bulding. Oznacza to, że nasza witryna jest postrzegana przez Google również w pryzmacie tego jak wiele innych stron internetowych odsyła do naszej. jest to wskazówka, że naszej stronie znajdują się przydatne informację. W tym celu specjaliści od pozycjonowania budują zaplecza tematyczne, pod które podpinają pozycjonowaną stronę. Ważne jednak żeby pamiętać, że celem Internetu jest dostarczanie wartościowych treści jego użytkownikom, a nie zalewanie Internetu bezwartościowym spamem, w tym linkowym. Nasza firma stosuje dozwolone przez Google metody, dzięki czemu nie ryzykujemy usunięciem  pozycjonowanie strony z indeksu. Niniejszy artykuł stanowi wyłącznie przekrojowe umówienie rozpatrywanych zagadnień, z uwagi na fakt, iż opisanie w sposób wyczerpujący czynników jakimi posługuje się Google to zagadnienie bardzo obszerne i wyjątkowo skomplikowane.