Ogrzewanie w wirtualnym biurze

Jak w biurze powinna być temperatura? 

 Temperatura powietrza wpływa w bardzo dużym zakresie na wydajność pracy. Pracownik nie może wykonywać swoich zadań zarówno w zbyt wysokiej, jak i zbyt niskiej temperaturze. Optymalna temperatura w biurze to. ok. 22 stopni C. Poniżej 18 stopni C. temperatura nie pozwala na normalne wykonywanie pracy, podobnie jak temperatura powyżej 24 stopni C. Z uwagi na ten fakt biuro powinno być wyposażone w system ogrzewania, a także klimatyzacji. Jeżeli chodzi o to pierwsze rozwiązanie to w polskich warunkach jest ono normą. W naszym kraju w okresie zimowych na zewnątrz panują tak niskie temperatury, że brak ogrzewania mógłby grozić nawet zamarznięciem. Jeżeli chodzi natomiast o klimatyzację to ciągle nie jest ona standardem. Najczęściej funkcję w tym zakresie pełni wiatrak stojący lub zlokalizowany na biurku. Takie urządzenie wpływa na zmniejszenie temperatury, jednak nie w sposób znaczący. W krajach położonych na południu klimatyzacja jest konieczna, gdyż tam notowane są znacznie wyższe temperatury niż w Polsce. Użytkowanie klimatyzacji jest znacznie tańsze niż użytkowanie ogrzewania, pomimo iż jest ona zazwyczaj zasilana energią elektryczną. Warto również zauważyć, że organizm ludzki jest tak skonstruowany, że znacznie bardziej odczuwa zimno niż gorąco. Wynika to z faktu, ze na powierzchni ciała człowieka znajduje się kilkukrotnie więcej receptorów odpowiedzialnych za odczuwania zimna, niż za odczuwanie ciepła. Istotne jest również to, że niska temperatura może prowadzić do zmarznięcia. Wysoka temperatura również jest szkodliwa i może prowadzić do przegrzania, lecz takie przypadki są znacznie rzadsze.

Formy ogrzewania przestrzeni biurowych 

  W biurach najczęściej korzysta się z ogrzewania gazowego. W takim przypadku warto zainstalować osobny licznik w każdym wynajmowanym lokalu co umożliwia kontrolę wydatków. W celu redukcji wydatków można również zamontować na kaloryferach lub grzejnikach elektroniczne regulatory temperatury, tak aby w godzinach w których biuro nie jest użytkowane utrzymywana była niższa temperatura. W okresie zimowym nie ma możliwości zupełnego wyłączenia ogrzewania, gdyż w przypadku gdy w biurze temperatura spadnie poniżej zera grozi to zarznięciem rur centralnego ogrzewania, a w konsekwencji  ich popękaniem. Wynika to z faktu, że woda po zmarznięciu zwiększa swoja objętość co powoduje rozsadzenie naczyń, w których się znajduje. W takim przypadku zajdzie konieczność wymienienia instalacji grzewczych co wiąże się z ogromnymi wydatkami. Ponadto po uszkodzeniu rur zachodzi duże ryzyko zalania budynku, jeżeli w odpowiednim momencie nie dojdzie do reakcji.

Kontakt z Nami 

  Wirtualne biuro w Rzeszowie, Jarosławiu oraz Przeworsku zapewnia dogodne warunki pracy. Serdecznie zapraszamy do kontaktu.