Załóż i zarejestruj z Nami spółkę w stolicy Podkarpacia czyli Rzeszowie i poznaj naszą ofertę, w zakresie księgowości i wirtualnego biura już od 39 zł miesięcznie. 

Założymy i zarejestrujemy dla Ciebie spółkę, a potem poprowadzimy jej księgowość w cenie od 450 zł miesięcznie i wirtualne biuro od 39 zł.


Spis z natury

Kogo dotyczy spis z natury? 

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą książkę przychodów i rozchodów na potrzeby podatku dochodowego i niebędący zobowiązani do prowadzenia księgowości kontowej są zobowiązany do sporządzenia na koniec roku podatkowego spisu z natury. Spis ten może również stanowić wydruk z programu magazynowego, jeżeli znajdują się tam wszystkie przydatne informację. Spis z natury przeprowadza się na dzień 1 stycznia roku następującego po roku podatkowym. Przedmiotowy spis należy również sporządzić na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej oraz w razie likwidacji firmy lub zmiany wspólników. Spis z natury potocznie zwany jest remanentem. W spisie tym nie będą znajdowały się środki trwałe oraz składniki wyposażenia danej jednostki. Obowiązek ten ma charakter podatkowy jednak dostarcza także bardzo ważnych informacji samemu przedsiębiorcy. Spisowi z natury podlegają w szczególności: materiały podstawowe oraz pomocnicze, materiały handlowe, czy też odpady. Podstawowym celem sporządzenia spisu z natury jest ustalenie wartości przychodu. W przypadku bowiem gdy wartości spisu z natury jest większa niż w poprzednim roku bilansowym, przychód z danego roku podatkowego powiększa się o te wartość, natomiast w przypadku gdy wartości przedmiotów objętych spisem z natury z roku podatkowego jest niższa niż w roku poprzednim przychód w danym roku pomniejsza się o te różnicę. Może nastąpić sytuacja, że przedsiębiorca nie dysponuje składnikami, które można ująć w spisie z natury, nie oznacza to jednak uchylenia obowiązku sporządzenia takiego spisu, w takim przypadku należy sporządzić spis z natury zawierający wszystkie niezbędne elementy i dane zwierający adnotację, że wartość składników objętych spisem wynosi zero z uwagi na brak składników, które można by było ująć w takim spisie. Ustawy regulują także sposób wyceny poszczególnych składników ujętych w spisie. W niektórych rodzajach działalności gospodarczej obowiązują przepisy szczególne w tym zakresie.

Co powinien zawierać spis z natury? 

Spis z natury powinien zawierać wszystkie elementy wskazane w ustawie, między innymi Imię i Nazwisko właściciela firmy w raz z własnoręcznym lub elektronicznym podpisem (jeżeli spis ma formę dokumentu elektronicznego). Konieczne jest również naniesienie daty sporządzenia spisu oraz oczywiście szczegółowe określenie towarów w nim uwzględnionych z podaniem ich wartości, oraz łączną wartość przedmiotów ujętych w spisie. Jako biuro rachunkowe mające siedzibę w Przeworsku, Jarosławiu oraz Rzeszowie oferujemy pomoc przedsiębiorcom o charakterze doraźnym oraz stałym w wywiązaniu się z obowiązków wynikających z ustaw podatkowym, w tym sporządzeniu spisu z natury. Stronę naszego biura rachunkowego znajdziesz w tym miejscu. Porad prawnych z zakresu prawa podatkowego udzielają natomiast doradcy podatkowi, adwokaci oraz radcy prawny, między innymi r. pr. J. Orłowska-Paczek, której dane znajdziesz tutaj.


Chcesz z Nami współpracować? Zadzwoń lub napisz.

Formularz  kontaktowy 

Podane przez Państwa dane osobowe przetwarzane będą tylko i wyłącznie w celu i w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie. Szczegóły znajdziesz tutaj.

Skontaktuj się z nami

Poznaj doktora Adama Orłowskiego – eksperta w branży coworkingowej i współautora naszego Bloga

Doktor Adam Orłowski, pełniący rolę Prezesa Zarządu w Conventia sp. z o.o., jest doświadczonym liderem w sektorze usług coworkingowych. Jego bogata, ośmioletnia praktyka w zarządzaniu podmiotami branżowymi zdobyła uznanie na rynku, czego dowodem są liczne innowacyjne projekty i inicjatywy, które miały miejsce pod jego kierownictwem. 

Przed objęciem roli prezesa spółki  Adam Orłowski zdobywał doświadczenie akademickie, prowadząc zajęcia na Uniwersytecie Rzeszowskim. Jego głębokie zrozumienie teorii zarządzania oraz praktyczne podejście do biznesu przyczyniły się do rozwijania kreatywnych i efektywnych przestrzeni pracy wspólnej, które odpowiadają na potrzeby współczesnych przedsiębiorców i freelancerów.


O Firmie

Conventia Sp. z o.o. to firma działająca w sektorze biurowych usług administracyjnych i księgowych. Spółka została założona 30 lipca 2018 roku i od tego czasu oferuje różnorodne usługi związane z administracyjnym wsparciem biura, przetwarzaniem danych, oraz działalnością wspomagającą ubezpieczenia i fundusze emerytalne (Aleo)​.
Conventia jest wpisana na listę Działalności na rzecz spółek i trustów prowadzoną przez Dyrektora Izby Skarbowej pod numer RDST-243 (slaskie.kas.gov.pl).

Firma wykazała stabilny wzrost przychodów netto ze sprzedaży, który w 2022 roku osiągnął 17,96%, a także znaczący wzrost całkowitych aktywów o 48,87%  (EMISdatalinq). 

Conventia Sp. z o.o. zarządzana jest przez  Adama Orłowskiego. 

Wśród oferowanych przez firmę usług znajduje się też szeroka gama działalności związanych z obsługą biura, które obejmują dostarczanie usług wirtualnego biura, księgowości oraz inne specjalistyczne działania wspomagające prowadzenie biura.

Znajdź Nas