Zakładanie spółek w Warszawie – Kompleksowa Obsługa 

Załóż spółkę szybko i sprawnie z naszym biurem w Warszawie! Wystarczy 15 minut, aby rozpocząć własny biznes. Oferujemy pomoc zarówno stacjonarnie, w naszym biurze, jak i online. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji telefonicznej – odpowiemy na wszystkie Twoje pytania bez dodatkowych

kosztów.  

Założymy dla Ciebie spółkę za 500 zł * Zadzwoń: 
+48 726 066 462
+48 724 046 783

* cena netto, w przypadku skorzystania z usług naszego biura rachunkowe, w zakresie prowadzenia księgowości spółki 

Dodatkowe usługi dla Twojej spółki

Nasza oferta obejmuje nie tylko zakładanie spółek, ale także pełną obsługę księgową oraz możliwość skorzystania z wirtualnego biura w centrum Warszawy.

Koszt założenia spółki w Warszawie

Założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.) lub prostej spółki akcyjnej (PSA) kosztuje tylko 500 zł netto, plus 350 zł opłat sądowych. Całkowity koszt wynosi 850 zł przy wyborze naszego biura rachunkowego do prowadzenia księgowości.

Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszych usługi!

Porównanie spółki z o. o. i JDG

porównaniespółka z ograniczoną
odpowiedzialnością
jednoosobowa działalność gospodarczą
ZUS0 złok. 2 000 zł
zakres odpowiedzialność za długi
(wspólnik, właściciel)
brakcałym swoim majątkiem
możliwość sprzedażyTAKNIE, można sprzedać jedynie rzeczy i prawa
koszty księgowości od 450 zł miesięcznie od 200 zł miesięcznie

Koszty założenia spółki, fundacji i stowarzyszenia - porównanie 

rodzaj
kosztu
Spółka z o. o.
Prosta spółka akcyjna
Spółka komandytowa
Spółka jawna
Spółka partnerska
Spółka komandytowo-akcyjna
Fundacja
Stowarzyszenie
rejestrowe
Stowarzyszenie
zwykle
opłata sądowa250 zł w systemie s24 
500 zł w systemie PRS
500 zł 
gdy będzie prowadzić
działalność gospodarczą
250 zł
gdy nie będzie prowadzić
działalność gospodarczą
nie dotyczy
opłata za ogłoszenie
wpisu w MSiG
100 zł 100 zł  nie dotyczy
taksa
notarialna
0 zł w systemie s24
160 zł w PRS
nie dotyczynie dotyczy
koszty urzędowe
łącznie
350 zł w systemie s24
760  zł w PRS
600 zł
gdy będzie prowadzić
działalność gospodarczą
350 zł
gdy nie będzie prowadzić
działalność gospodarczą
0 zł
nasze
wynagrodzenie
500 zł netto
z księgowością *
800 zł netto
bez księgowości  **
500 zł netto
z księgowością
800 zł netto
bez księgowości  
500 zł netto
z księgowością
800 zł netto
bez księgowości  
 łącznie850 zł *** w systemie s24
z księgowością *

1 150 zł *** w systemie s24
bez księgowości**
1260 zł *** w systemie PRS
z księgowością*
1 560 zł *** w systemie s24
bez księgowości **
850 zł *** 
gdy nie będzie prowadzić
działalności gospodarczą
z księgowością *
1 150 zł *** 
gdy nie będzie prowadzić
działalności gospodarczą
bez księgowości**
1260 zł *** 
gdy będzie prowadzić
działalności gospodarczą
z księgowością*
1 560 zł *** 
gdy  będzie prowadzić
działalności gospodarczą
bez księgowości **
500 zł netto
z księgowością
800 zł netto
bez księgowości  
* z księgowością: wystawiamy fakturę na kwotę o 300 zł wyższą, a w pierwszym miesiącu prowadzenia księgowości pomniejszamy fakturę na księgowość o kwotę 300 zł niezależnie od innych rabatów
** bez księgowości: kwota dotyczy sytuacji, gdy Klient nie zawrze z naszym biurem umowy o prowadzenie księgowości zakładanego podmiotu
*** do kwoty należy doliczyć podatek VAT, ale tylko w zakresie naszego wynagrodzenia, opłaty urzędowe nie są powiększane o podatek VAT

Rejestracja spółek z o.o. i PSA: Czas oczekiwania w systemach S24 i PRS 

Zgłoszenie do rejestru spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub prostej spółki akcyjnej, której umowa została zawarta w systemie S24, pozwala na wpis do rejestru zwykle w ciągu dwóch dni roboczych. Natomiast dla spółek, które zawarły umowę w formie aktu notarialnego i są zgłaszane w systemie PRS (Portal Rejestrów Sądowych), standardowy czas oczekiwania wynosi około dwóch tygodni

Okres ten może ulec wydłużeniu, jeśli będzie konieczne uzupełnienie wniosku. Ponadto, jeśli udziałowcem spółki jest cudzoziemiec, który nie posiada numeru PESEL, okres oczekiwania na rejestrację w systemie S24 może wydłużyć się do 7 dni roboczych, a w systemie PRS – do 3 tygodni.

Jak wygląda procedura założenia spółki z naszą pomocą w systemie S24?

Prześlemy na Twój adres e-mail wiadomość zawierającą wszystkie informacje, które potrzebujemy do założenia spółki. Będzie tam lista danych wspólników, członków zarządu, nazwy i siedziby spółki oraz przedmiotu jej działalności. Możesz także wybrać jeden z dostępnych wariantów umowy spółki lub zdecydować się na umowę standardową. Po przesłaniu danych i dokonaniu płatności za fakturę proforma, przygotujemy wszystkie potrzebne dokumenty, w tym umowę spółki i wniosek o jej rejestrację. Dokumenty zostaną wprowadzone do systemu S24, a dodatkowo udostępnione Ci w formacie PDF.

Jak wygląda procedura założenia spółki z naszą pomocą w systemie S24?

Prześlemy na Twój adres e-mail wiadomość zawierającą wszystkie informacje, które potrzebujemy do założenia spółki. Będzie tam lista danych wspólników, członków zarządu, nazwy i siedziby spółki oraz przedmiotu jej działalności. Możesz także wybrać jeden z dostępnych wariantów umowy spółki lub zdecydować się na umowę standardową. Po przesłaniu danych i dokonaniu płatności za fakturę proforma, przygotujemy wszystkie potrzebne dokumenty, w tym umowę spółki i wniosek o jej rejestrację. Dokumenty zostaną wprowadzone do systemu S24, a dodatkowo udostępnione Ci w formacie PDF.

Etapy założenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.) – krok po kroku

ETAP 1: Założenie profilu zaufanego lub zakup kwalifikowanego podpisu elektronicznego

Aby założyć profil zaufany, odwiedź stronę: https://pz.gov.pl/pz/register. Rejestracja wymaga podania danych osobowych, takich jak imię, nazwisko, oraz numer PESEL. Profilem zaufanym można potwierdzić swoją tożsamość za pomocą kilku metod, w tym bankowości mobilnej, video-rozmowy z urzędnikiem, lub osobiście w wybranym urzędzie skarbowym lub oddziale ZUS. Pamiętaj, że profil zaufany mogą założyć osoby posiadające numer PESEL, dostępny dla każdego obywatela Polski oraz cudzoziemców po złożeniu odpowiedniego wniosku. Jeżeli nie istnieje możliwość założenia profilu zaufanego ze względu na brak posiadania numeru PESEL rozwiązaniem jest zakup kwalifikowanego podpisu elektronicznego, który także wymaga weryfikacji tożsamości w punkcie obsługi klienta, online przez video-rozmowę, lub u notariusza, w tym zagranicznego.

ETAP 2: Założenie konta w systemie S24 lub PRS

Procedura założenia konta jest prosta – wystarczy podać adres e-mail i hasło. Po podaniu danych, na podany adres e-mail zostanie przesłany link aktywacyjny. Po jego aktywacji możesz zalogować się do wybranego systemu. Konto w systemie S24 jest niezbędne, gdy planujesz zawrzeć umowę spółki elektronicznie, korzystając z dostępnego wzorca umowy. Z kolei konto w PRS (Portal Rejestrów Sądowych) jest wymagane, gdy umowa spółki będzie zawierana w formie aktu notarialnego.

ETAP 3: Zawarcie umowy spółki

Umowa spółki może być zawarta w formie aktu notarialnego lub za pomocą systemu S24. W przypadku aktu notarialnego, możliwe jest wprowadzenie do dokumentu umowy dowolnych zapisów, w granicach określonych przez kodeks cywilny, kodeks spółek handlowych oraz inne obowiązujące przepisy prawa. Notariusz zweryfikuje, że postanowienia umowy są zgodne z prawem. W przypadku umowy zawartej w systemie S24 możliwe jest wprowadzenie tylko zapisów przewidzianych przez ten system, co ogranicza ilość postanowień umowy. Niezależnie od tego, czy umowa zawarta jest w formie notarialnej, czy w systemie S24, aby była skuteczna, musi zostać podpisana przez wszystkich wspólników. U notariusza wspólnicy składają tradycyjny, odręczny podpis, natomiast w systemie S24 można podpisać umowę wyłącznie za pomocą profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego. W momencie zawarcia umowy spółki, powstaje spółka w organizacji. Spółka z o.o. w organizacji może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, jednak wymaga to współdziałania wszystkich wspólników lub pełnomocnika powołanego jednogłośną uchwałą. Po rejestracji, zobowiązania i wierzytelności spółki w organizacji przechodzą na właściwą spółkę. Jeżeli jednak do rejestracji z jakichś przyczyn nie dojdzie, wspólnicy odpowiadają za zobowiązania podmiotu w organizacji całym swoim majątkiem. W przypadku, gdy umowa spółki z ograniczoną odpowiedzialnością zawarta w formie aktu notarialnego nie zostanie zgłoszona do rejestru w terminie 6 miesięcy od jej zawarcia, zostaje ona rozwiązana z mocy prawa. To samo dotyczy umowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością zawartej w systemie S24, jednak w tym przypadku termin jest znacznie krótszy i wynosi zaledwie 7 dni.

Do wniosku o rejestrację spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w Warszawie należy zatem dołączyć:

1.     Wniosek o rejestrację spółki, jest on tworzony automatycznie na podstawie danych podanych w formularz dostępnym w systemie s24 i Portalu Rejestrów Sądowych.

2.     Umowa spółki (podpisują wszyscy wspólnicy)

3.     Dowód uiszczenia płaty sądowej, z wyjątkiem sytuacji gdy opłata zmotała wniesiona za pośrednictwem systemu s24 lub PRS.

4.     Zaświadczenie określające za jakie przestępstwa został skazany członek zarządu, w sytuacji gdy jest on osobą karaną,

5.     Przetłumaczony na język Polski przez tłumacza przysięgłego i zaopatrzony w klauzulę apostille odpis lub zaświadczenie z rejestru zagranicznego, jeżeli wspólnikiem sjest osoba prawna zarejestrowana jest w innym niż Polska kraju, a jeżeli z dokumentu tego nie wynika kto i na jakich zasadach jest upoważniony do reprezentacji podmiotu także umowę także umowę lub inny dokument , z któro wynikają te informację.

6.     Oświadczenie członków zarządu o wniesieniu kapitału zakładowego (podpisują wszyscy członkowie zarządu)

Przykład: „My, Jan Kowalski i Krystyna Nowak, oświadczamy, że wkłady na kapitał zakładowy spółki Przykładowa sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie zostały w całości wniesione w gotówce.”
(podpisy: Jan Kowalski, Krystyna Nowak)

7.     Oświadczenia członków zarządu i prokurentów o wyrażeniu zgody na pełnienie funkcji (podpisuje osoba, której oświadczenie dotyczy)
Przykład:Ja, Adam Nowak, wyrażam zgodę na pełnienie funkcji członka zarządu w Przykładowa sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie.”
(podpis: Adam Nowak)

8.     Oświadczenie o wyrażeniu zgody na pełnienie funkcji pełnomocnika do doręczeń dla wspólnika lub członka zarządu (podpisuje pełnomocnik do doręczeń)
Przykład: „Ja, Rafał Nowak, wyrażam zgodę na pełnienie funkcji pełnomocnika do doręczeń członka zarządu w Przykładowa sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, tj. pana Adama Nowaka.”
(podpis: Rafał Nowak)

9.     Oświadczenie, czy spółka jest lub nie jest Cudzoziemcem

Przykład: Jako członek zarządu spółki Przykładowa sp. z o. o. z siedz., w Warszawie oświadczam, ze spółka ta jest Cudzoziemcem w rozumieniu ustawy o Cudzoziemcach(Dz.U.2023.685 t.j.) i nie poosiada nieruchomości na terenie Polski.”
podpisy (członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji)

11. Listę wspólników, zawierającą ich imiona, nazwiska, numery PESEL, a w przypadku osób prawnych ich nazwę i numer we właściwym rejestrze, ze wskazaniem nazwy rejestru, a także adres do doręczeń w Polsce lub imię i nazwisko oraz numer PESEL, adres pełnomocnika do doręczeń w Polsce, jeżeli dana osoba takiego adresu w Polsce nie posiada. W dokumencie tym należy także wskazać liczbę i wartość przysługujących poszczególnym wspólnikom udziałów.
Przykład:

„Lista wspólników spółki Przykładowa sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie:
Adam Nowak, 50 udziałów o łącznej wartości 2 500 zł, PESEL: 0000000000, adres do doręczeń: ul. Przykładowa 23/2, Warszawa
Jan Nowak, 50 udziałów o łącznej wartości 2 500 zł, PESEL: 0000000000, pełnomocnik do doręczeń w Polsce: Adam Nowak, ul. Przykładowa 23/2, Warszawa”
(podpisy: Wszystkich członków zarządu)

12. Listę członków zarządu, zawierającą ich imiona, nazwiska, numery PESEL, a także adres do doręczeń w Polsce lub imię i nazwisko oraz numer PESEL, adres pełnomocnika do doręczeń w Polsce, jeżeli dana osoba takiego adresu w Polsce nie posiada.

Przykład:

 „Lista członków zarządu Przykładowa sp. z o. o. z siedz. w Warszawie:
Adam Nowak, PESEL: 0000000000, adres do doręczeń: ul. Przykładowa 23/2, Warszawa
Jan Nowak, PESEL: 0000000000, pełnomocnik do doręczeń w Polsce: Adam Nowak, ul. Przykładowa 23/2, Warszawa”
(podpisy: wszyscy członkowie zarządu)

Etap 5: Wysłanie wniosku do Sądu

Jeżeli siedziba spółki znajduje się w okręgu Sądu Rejonowego w Warszawie, który obejmuje całe województwo mazowieckie, wniosek o rejestrację spółki należy złożyć do XII, XIII lub XIV Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego Sądu Rejonowego w Warszawie.

XII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego właściwy jest dla spółek, których siedziba znajduje się na terenie części miasta stołecznego Warszawy w granicach ustalonych dla dzielnic Bemowo z obszaru właściwości Sądu Rejonowego dla Warszawy-Woli w Warszawie, Bielany z obszaru właściwości Sądu Rejonowego dla Warszawy-Żoliborza w Warszawie i Ochota z obszaru właściwości Sądu Rejonowego dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie oraz Sądu Rejonowego dla Warszawy-Śródmieścia w Warszawie

XIII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego – sprawy Krajowego Rejestru Sądowego właściwy jest dla spółek, których siedziba znajduje się na terenie Warszawy w granicach ustalonych dla dzielnicy Wola z obszaru właściwości Sądu Rejonowego dla Warszawy- -Woli w Warszawie oraz Sądu Rejonowego dla Warszawy-Mokotowa w Warszawie,

XIV Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego – sprawy Krajowego Rejestru Sądowego jest właściwy dla spółek, których siedziba znajduje się na terenie części miasta stołecznego Warszawy w granicach ustalonych dla dzielnic Ursus i Włochy z obszaru właściwości Sądu Rejonowego dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie, dzielnicy Żoliborz oraz gmin Izabelin i Łomianki z obszaru Sądu Rejonowego dla Warszawy-Żoliborza w Warszawie oraz sądów rejonowych w Grodzisku Mazowieckim, Piasecznie, Pruszkowie, Legionowie, Nowym Dworze Mazowieckim, Otwocku, dla Warszawy Pragi-Południe w Warszawie, dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie i w Wołominie, a także – w odniesieniu do spraw z zakresu rejestru dłużników niewypłacalnych – w Ostrołęce, Ostrowie Mazowieckiej, Przasnyszu, Pułtusku, Wyszkowie, Ciechanowie, Gostyninie, Mławie, Płocku, Płońsku, Sierpcu, Sochaczewie, Żyrardowie, Grójcu, Kozienicach, Lipsku, Przysusze, Radomiu, Szydłowcu, Zwoleniu, Garwolinie, Mińsku Mazowieckim, Siedlcach, Sokołowie Podlaskim i Węgrowie.

Szczegółowa instrukcja jak zarejestrować spółkę z o.o.

➔ przejdź do szczegółowej instrukcji jak założyć spółkę z o. o.

 

Etap 6: Oczekiwanie na wpis do rejestru

Zwykle na wpis do KRS mojej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oczekuje się 2 dni, jeżeli wniosek został złożony w systemie S24, i 2 tygodnie, gdy wykorzystano w tym celu Portal Rejestrów Sądowych. Zdarza się, że okres oczekiwania jest nieco dłuższy lub krótszy. Nie można w żaden sposób przyspieszyć rozpoznania wniosku.

Etap 6: Założenie rachunku bankowego dla spółki

Co prawda przepisy prawne nie przewidują wprost obowiązku posiadania przez spółkę rachunku bankowego, jednak w praktyce nie da się funkcjonować bez takiego rachunku bankowego. Potrzebny jest on nie tylko w rozliczeniach z kontrahentami, ale także z urzędami.


Etap 7: Uzupełnienie formalności w urzędzie skarbowym

Numer NIP nadawany jest spółce automatycznie po uzyskaniu wpisu w KRS, jednak konieczne jest złożenie formularza uzupełniającego NIP-8. W formularzu tym podaje się dodatkowe dane, których nie ma w wniosku o wpis do KRS. Koniecznie należy dołączyć do tego formularza dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu siedziby spółki. Kiedyś taki dokument należało dołączać do wniosku o wpis spółki do rejestru, aktualnie jest on weryfikowany przez Urząd Skarbowy. Możesz także uzyskać wpis do rejestru VAT. Niektóre działalności mogą korzystać ze zwolnienia podmiotowego lub przedmiotowego, a inne nie. Jeżeli podjąłeś decyzję o rejestracji na VAT, należy złożyć formularz VAT-R.


Etap 8: Wybór biura rachunkowego

Jeżeli nie chcesz prowadzić ksiąg rachunkowych spółki i składać deklaracji samodzielnie, to jedynym rozwiązaniem jest powierzenie tych spraw biuru rachunkowemu. Przy wyborze biura rachunkowego w Warszawie warto zwracać uwagę zarówno na cenę, jak i jakość oraz zakres usług. Nasze biuro rachunkowe oferuje wysoką jakość w rozsądnej cenie.

Etapy współpracy z naszą firmą

Krok pierwszy: Bezpłatna konsultacja

W ramach bezpłatnej konsultacji dowiesz się nie tylko, jakie są warunki współpracy z naszą firmą, ale także uzyskasz podstawowe informacje na temat procesu założenia, rejestracji oraz funkcjonowania spółki. Warto skorzystać z bezpłatnej informacji, która do niczego nie zobowiązuje. Nie limitujemy czasu trwania połączeń, dlatego zwykle jesteśmy w stanie odpowiedzieć na każde pytanie w sposób wyczerpujący.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji, po prostu zadzwoń lub napisz maila. Nie musisz od razu decydować się na nasze usługi. Nie będziemy próbowali Ci ich sprzedać, a jedynie przedstawimy naszą ofertę.

Krok drugi: Zgromadzenie potrzebnych danych

W celu założenia spółki potrzebujemy danych i informacji, takich jak nazwa spółki, siedziba, dane wspólników, członków zarządu itd. Informacje te możesz podać nam telefonicznie lub drogą mailową. Zgodnie z naszą polityką prywatności zostaną one wykorzystane wyłącznie w celu realizacji usługi. Podanie niezbędnych danych zajmie Ci nie więcej niż kilka minut. W razie potrzeby pomożemy w wyborze kodów PKD.

Krok trzeci: Zawarcie umowy spółki

Umowę taką możemy przygotować w systemie S24 lub umówić notariusza, który sporządzi ją w formie aktu notarialnego. W tym drugim przypadku przekażemy rejentowi wszystkie wymagane dane i dokumenty oraz zorganizujemy spotkanie tak, abyś nie musiał tracić swojego cennego czasu. Notariusz zadba o to, aby umowa była zgodna z prawem. W przypadku natomiast systemu S24 umowa ma charakter wzorcowy, dlatego też istnieje pewność, że jest zgodna z prawem i nie musi być już weryfikowana.

Krok czwarty: Przygotowanie dokumentów potrzebnych do rejestracji i wysłanie ich do Sądu

Niezależnie od tego, czy umowa spółki została zawarta w formie aktu notarialnego, czy też w systemie S24, konieczne jest przygotowanie dodatkowych dokumentów. Jeżeli nie chcesz robić tego samemu, załatwimy to za Ciebie. Dokumenty zostaną wprowadzone bezpośrednio do systemu S24 lub Portalu Rejestrów Sądowych. Będziesz miał do nich dostęp także z poziomu swojego konta. Wieloletnie doświadczenie i gotowe, sprawdzone wzory powodują, że wezwania do uzupełniania braków w zasadzie się nie zdarzają.

Krok piąty: Otrzymanie świeżego odpisu KRS

Gdy sąd wyda postanowienie o wpisie, prześlemy Ci świeży odpis KRS spółki, którą dla Ciebie założyliśmy. Szybka rejestracja spółki to materialny rezultat naszej pracy. Doprowadzimy sprawę do końca, abyś Ty mógł zacząć realizować swoje marzenia o własnym biznesie.

Założenie spółki w Warszawie dla obcokrajowca

Zasadniczo procedura założenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością czy prostej spółki akcyjnej w przypadku, gdy wspólnikami mają być cudzoziemcy, jest taka sama. W sytuacji, gdy będą oni posiadali więcej niż 50% udziałów, to wówczas spółka będzie posiadała status cudzoziemca. Zwykle także czas rejestracji takich spółek jest nieco wydłużony. W praktyce jednak podstawowym problemem w takich sytuacjach jest wyrobienie podpisu elektronicznego. Jeżeli osoby te nie posiadają numeru PESEL, nie mogą założyć profilu zaufanego, a nawet jeżeli taki numer posiadają, to w stosunku do nich wyłączona jest możliwość aktywacji tego profilu poprzez weryfikację tożsamości za pomocą video-rozmowy z urzędnikiem. Osoby te muszą przyjechać do Polski, aby potwierdzić profil zaufany, chyba że korzystają z polskiej bankowości elektronicznej. Jedynym rozwiązaniem dla takich osób jest zakup kwalifikowanego podpisu elektronicznego. W przypadku tego podpisu istnieje możliwość weryfikacji tożsamości użytkownika, w celu jego aktywacji na odległość. W tym celu można poświadczyć tożsamość u zagranicznego notariusza lub w trakcie rozmowy video z osobą upoważnioną przez dostawcę podpisu. Dla nas wszystkie te procedury są dobrze znane, dlatego też nie ma problemu, aby cudzoziemiec założył w Polsce spółkę, nawet bez przyjazdu do Polski.


Założenie spółki dla zagranicznej osoby prawnej w Warszawie

Założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przez osobę prawną, której rejestracja jest zagranicą jest jak najbardziej możliwa. Taka osoba może być zagraniczną spółką, np. LTD, i założyć w Polsce spółkę. Proces rejestracji spółki wygląda tak samo jak w innych przypadkach. Jedyną różnicą jest konieczność przedłożenia dodatkowych dokumentów, a mianowicie odpisu lub zaświadczenia z zagranicznego rejestru. Dokument ten powinien być przetłumaczony przez tłumacza przysięgłego i dodatkowo zawierać klauzulę apostille. Czasami zdarza się, że z dokumentu takiego nie wynika, kto jest upoważniony do reprezentacji podmiotu, do jakiej kwoty i na jakich zasadach (reprezentacja łączna/samoistna. W takim przypadku należy dołączyć dodatkowe dokumenty, takie jak umowa spółki czy stosowne uchwały. W przypadku zawarcia umowy spółki w formie aktu notarialnego to rejent powinien zweryfikować, czy osoba zawierająca w imieniu tego podmiotu umowę spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub prostą spółki akcyjnej jest do tego upoważniona na podstawie prawa obowiązującego w kraju siedziby tego wspólnika. W systemie s24 taka weryfikacja nie następuje, dopiero Sąd sprawdza, czy umowa jest ważna, a więc czy została zawarta przez osoby uprawnione. Sąd Najwyższy stwierdził, że brak załączenia odpisu z rejestru zagranicznego w przypadku wspólnika będącego osobą prawną spoza Polski stanowi istotny brak formalny we wniosku o wpis spółki do KRS. Sąd Najwyższy orzekł, że odpis z rejestru zagranicznego jest konieczny dla potwierdzenia statusu prawnego wspólnika zagranicznego. (I CSK 132/23, 25 stycznia 2023 r., Sąd Najwyższy).

Jakie spółki zakładamy w Warszawie:

Spółka z o. o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest to najpopularniejszy rodzaj spółki. Kapitał zakładowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością wynosi tylko 5 tys. zł i można go wnosić w gotówce. Posiadanie udziałów w tej spółce nie stanowi tytułu do obowiązkowego ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego pod warunkiem, że wspólników spółki jest co najmniej dwóch. Jest to spora oszczędność. Wbrew mitom spółka w praktyce nie jest dowolnie opodatkowana. Masz prawo pobierać wynagrodzenie jako członek zarządu spółki, co dla spółki stanowi koszt, zmniejszając wysokość należnego podatku CIT. W praktyce dochody wspólników ze spółki są opodatkowane tak jak przy prowadzeniu działalności gospodarczej, ale z trzeba odprowadzać z tego tytułu składki na ubezpieczenia społeczne. Spółka pozwala także zaoszczędzić około 2 tys. zł miesięcznie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zatrudnić się w spółce, według potrzeb na podstawie umowy o pracę i zyskać uprawnienia i staż do emerytury. Członek zarządu może także być ubezpieczony w KRUS. Spółka z o.o. zabezpiecza także majątek prywatny przed długami firmowymi.  

Prosta spółka akcyjna:

Ten rodzaj spółki ma wiele wspólnych cech ze spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Zaletą tej formy jest brak obowiązku płacenia składek do ZUS z tytułu posiadania statusu akcjonariusza bez względu na to, czy jesteśmy czy nie jedynym akcjonariuszem. W tego rodzaju spółce minimalny kapitał zakładowy może wynosić nawet tylko 1 zł. Wadą tej formy jest obowiązek prowadzenia rejestru akcji. Nie jest to duży koszt, gdyż wynosi ok. 100 zł netto miesięcznie, jednak wiele osób właśnie ze względu na tę wadę nie wybiera prostej spółki akcyjnej.

Spółka komandytowa

Spółka komandytowa to pewnego rodzaju hybryda łącząca cechy spółki osobowej i kapitałowej. Formalnie jest zaliczana do spółek osobowych, ale posiada również cechy spółek kapitałowych. W spółce tej funkcjonuje co najmniej jeden komplementariusz i jeden komandytariusz. Komplementariusz to typowy wspólnik spółki osobowej, reprezentuje ją, prowadzi jej sprawy i odpowiada subsydiarnie za jej zobowiązania. Drugim rodzajem wspólnika (musi być również co najmniej jeden) jest komandytariusz. Taki wspólnik pełni funkcje podobną do wspólnika spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, więc nie odpowiada za jej zobowiązania ponad określoną w umowie spółki kwotę (sumę komandytową), ale też nie odpowiada za zobowiązania samej spółki. Spółka komandytowo-akcyjna

Spółka ta jest podobna do spółki komandytowej, tylko zamiast komandytariusza mamy akcjonariuszy. Nie ma tutaj sumy komandytowej, ponieważ akcjonariusze odpowiadają po prostu do wartości zainwestowanego w spółkę kapitału (czyli ryzykują, że pieniądze przeznaczone na zakup akcji zostaną utracone). Tego rodzaju spółek jest bardzo mało. Jeżeli chodzi o formalności związane z założeniem i funkcjonowaniem tej spółki, są one zbliżone do tych, które należy spełnić w przypadku spółki komandytowej, a nie akcyjnej.

Spółka jawna

Jest to najprostsza spółka osobowa. Wspólnicy prowadzą sprawy spółki, reprezentują ją na zewnątrz, a także ponoszą subsydiarną odpowiedzialność za jej zobowiązania. Oznacza to, że w razie gdy spółka znajdzie się w stanie niewypłacalności, wierzyciele mają prawo żądać zaspokojenia swoich wierzytelności od wspólników tej spółki.

Spółka partnerska

Spółka ta działa na podobnych zasadach jak spółka jawna, z tą różnicą, że mogą ją założyć wyłącznie osoby wykonujące wymienione w statucie wolne zawody. Ponadto wierzyciele nie mogą dochodzić zaspokojenia wierzytelności do wspólników tej spółki, którzy nie uczestniczyli w powstaniu tego zobowiązania. Każdy z właścicieli odpowiada samodzielnie za szkody wynikające z wykonywanego przez siebie zawodu. Dla przykładu, jeżeli lekarz popełni błąd, to poszkodowany może dochodzić zapłaty od spółki partnerskiej, w ramach której wykonuje ona zawód, a następnie od samego lekarza, który spowodował szkodę, ale już nie od innych wspólników ww. spółki partnerskiej.

Spółka akcyjna

Założenie tego rodzaju spółki i jej funkcjonowanie. Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, to najprawdopodobniej spółka akcyjna nie będzie rozwiązaniem optymalnym dla ciebie. Minimalny kapitał zakładowy w przypadku spółki akcyjnej wynosi 50 tys. zł, a większość czynności, w tym protokół walnego zgromadzenia wymaga formy aktu notarialnego. Spółka akcyjna to forma prawna, która jest potrzebna do realizacji dużych projektów biznesowych, w których konieczne jest zewnętrzne finansowanie lub wejście na giełdę papierów wartościowych.

Spółka akcyjna

Założenie tego rodzaju spółki i jej funkcjonowanie. Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, to najprawdopodobniej spółka akcyjna nie będzie rozwiązaniem optymalnym dla ciebie. Minimalny kapitał zakładowy w przypadku spółki akcyjnej wynosi 50 tys. zł, a większość czynności, w tym protokół walnego zgromadzenia wymaga formy aktu notarialnego. Spółka akcyjna to forma prawna, która jest potrzebna do realizacji dużych projektów biznesowych, w których konieczne jest zewnętrzne finansowanie lub wejście na giełdę papierów wartościowych.

Wirtualne biuro dla spółki w Warszawie

Usługa wirtualnego biura w Warszawie ciągle się rozwija. Wirtualne biuro to w pełni legalna, a jednocześnie ekonomiczna opcja dla początkujących przedsiębiorców. Taka usługa gwarantuje nie tylko adres do rejestracji i odbiór korespondencji, ale także możliwość wynajmu fizycznej przestrzeni biurowej i prowadzenie sekretariatu. Koszt wirtualnego biura w centrum Warszawy zaczyna się od 60 zł netto miesięcznie. Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji, zapraszamy na stronę naszego wirtualnego biura w Warszawie. Jeżeli założysz spółkę z naszą pomocą, od razu będziesz mógł załatwić formalności związane z zakupem usługi wirtualnego biura w Warszawie. Umowę o wirtualne biuro w Warszawie możesz zawrzeć osobiście w naszym biurze lub online, bez zbędnej papirologii. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszego wirtualnego biura w Warszawie.


Biuro rachunkowe dla spółki w Warszawie

Po założeniu spółki musisz zastanowić się nad wyborem biura rachunkowego. Ceny oferowane przez biura rachunkowe są zróżnicowane. Nasza firma oferuje prowadzenie księgowości spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i prostych spółek akcyjnych w cenie od 450 zł przez pierwsze trzy miesiące. Jest to bardzo konkurencyjna oferta. Nasi Klienci to głównie osoby, dla których założyliśmy spółkę. Klienci są bardzo zadowoleni z pomocy, jaką udzielamy przy założeniu spółki, dlatego też powierzają nam prowadzenie jej ksiąg rachunkowych i składanie deklaracji podatkowych oraz ubezpieczeniowych. Na podstawie zawartej umowy zajmiemy się wszelkimi formalnościami związanymi z prowadzaniem spółki, w tym sp. z o.o. i P. S. A.

Najczęściej zadawane pytania:

Ile kosztuje założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w Warszawie?

Założenie i rejestracja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w Warszawie w systemie s24 to koszt 350 zł netto. Kwota ta pokrywa opłatę sądową i za ogłoszenie w MSiG. W przypadku założenia spółki w formie aktu notarialnego i rejestracji w Portalu Rejestrów Sądowych, koszt opłaty sądowej i za ogłoszenie wynosi 600 zł, do tego należy doliczyć taksę notarialną, która w przypadku minimalnego kapitału zakładowego (5 000 zł) wynosi 160 zł netto. Łącznie zatem zapłacisz 760 zł. W sytuacji, gdy korzystasz z pomocy zewnętrznej firmy przy przygotowaniu dokumentów, będziesz musiał doliczyć jej wynagrodzenie, które wynosi od 500 do 1000 zł. Podsumowując, koszt założenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przy minimalnym kapitale zakładowym waha się od 350 zł do 1800 zł, w zależności od formy założenia spółki oraz korzystania z odpłatnej pomocy przy przygotowaniu dokumentów. Nasza firma oferuje pomoc w założeniu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w cenie 500 zł netto, w przypadku skorzystania również z oferty prowadzenia księgowości.

Koszt założenia prostej spółki akcyjnej w Warszawie?

Koszt założenia prostej spółki akcyjnej jest zależny od wysokości kapitału zakładowego, formy zawarcia umowy spółki oraz skorzystania z usług zewnętrznej firmy przy przygotowaniu dokumentów. W przypadku zawarcia umowy spółki w systemie s24, koszt jej rejestracji wynosi zwykle od 350 zł do około 1200 zł, na który składają się opłaty sądowe i urzędowe wynoszące 350 zł oraz wynagrodzenia dla firmy przygotowującej dokumenty, które wynosi od 500 do 800 zł netto. Oczywiście niektóre podmioty mogą pobierać wyższe wynagrodzenie za tego rodzaju usługi. Koszt założenia prostej spółki akcyjnej, której umowa została zawarta w formie aktu notarialnego, wynosi od 700 zł do 2000 zł netto. Na kwotę tę składa się opłata przelewana na rachunek Sądu w kwocie 600 zł oraz taksę notarialną w wysokości 100 zł netto, ewentualnie wynagrodzenie za pomoc w przygotowaniu dokumentów, które wynosi od 500 zł do 1300 zł. Nasza firma pobiera wynagrodzenie za pomoc w założeniu spółki w kwocie 500 zł, w przypadku gdy Klient zdecyduje się także na powierzenie nam prowadzenia księgowości swojej spółki.

Ile trwa założenie i rejestracja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub prostej spółki akcyjnej w Warszawie?

W przypadku, gdy umowa spółki została zawarta w systemie s24, a wniosek o rejestrację został sporządzony prawidłowo i nie zawiera braków formalnych, zwykle okres oczekiwania na wpis nowej spółki do rejestru wynosi 2 dni robocze. W niektórych przypadkach udaje się uzyskać wpis wcześniej, po jednym dniu roboczym, a nawet po kilku godzinach. W sytuacji, gdy wniosek jest niekompletny lub zawiera błędy, Sąd Rejestrowy wezwie wnioskodawcę do jego uzupełnienia lub poprawy, co może wydłużyć proces rejestracji spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub prostej spółki akcyjnej nawet do kilku tygodni. W przypadku spółek z udziałem osób zza granicy, które nie posiadają numeru PESEL, standardowy czas oczekiwania na rejestrację w systemie s24 wynosi 7 dni roboczych. W przypadku zawarcia umowy sp. z o.o. lub P.S.A. w formie aktu notarialnego, najczęściej czas oczekiwania na wpis do rejestru wynosi 2 tygodnie robocze. W przypadku braków formalnych, okres ten może się wydłużyć do kilku tygodni, a nawet miesięcy. W przypadku, gdy wspólnikami takich spółek będą cudzoziemcy, którzy nie posiadają numeru PESEL, standardowy czas oczekiwania na rejestrację takich spółek w systemie PRS, jeżeli wniosek jest poprawny i kompletny, wynosi 3 tygodnie robocze. Wskazane terminy mają charakter standardowy, w przypadku zdarzeń losowych takich jak choroba referendarza sądowego lub inna nieobecność pracowników Sądu wpływająca na organizację pracy wydziałów rejestrowych mogą one ulec zmianie.

Spółka bez ZUS w Warszawie - w jakich przypadkach to możliwe?

Posiadanie udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością lub prostej spółki akcyjnej co do zasady nie stanowi podstawy do obowiązkowego ani dobrowolnego ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy osoba fizyczna posiada 100% udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością oraz nie posiada innego tytułu do ubezpieczenia społecznego, np. z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej lub umowy o pracę, ewentualnie umowy zlecenia.

Jak założyć spółkę w systemie s-24?

Najpierw należy założyć konto w systemie s24, następnie wpisać adres e-mail i hasło. W dalszej kolejności przejdziemy do autoryzacji konta, której możemy dodać profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Po autoryzacji należy jeszcze kliknąć w link aktywacyjny, który trzymamy na podany adres e-mail. Następnie możemy się już zalogować do systemu s-24. Po zalogowaniu należy wybrać opcję nowe przedsiębiorstwo. Po utworzeniu profilu nowego przedsiębiorstwa możemy rozpocząć dodawanie dokumentów, umowy, oświadczeń, a na końcu wniosku o rejestrację spółki.

Zakup gotowej spółki w Warszawie – dla kogo?

Zakup gotowej spółki jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które potrzebują spółki z określonym stażem lub regencjami, w celu ubiegania się o dofinansowanie w ramach projektów realizowanych przez Unie Europejską lub zamówień publicznych.

Jak wygląda zakup gotowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością?

W przypadku, gdy umowa spółki została zawarta w systemie s24, wystarczy wygenerowanie i podpisanie za pomocą profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego umowy zbycia udziałów. Do przygotowania umowy zbycia udziałów potrzebne będą dane nowego nabywcy, tj. imię i nazwisko, numer PESEL, a w przypadku jego braku seria i numer dokumentu tożsamości, np. paszportu. Po zawarciu takiej umowy należy ją niezwłocznie zgłosić do rejestru. Formalności można zrealizować w jeden dzień. Co ważne, nabywca staje się wspólnikiem już w momencie podpisania umowy, a nie dopiero po wpisaniu danych nowego wspólnika do rejestru. W przypadku, gdy umowa spółki została zawarta w formie aktu notarialnego lub w taki sposób zmieniona, to wówczas umowa zbycia udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością do zbycia udziałów wymaga umowy sporządzonej w formie pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym. Formalności nie powinny potrwać dłużej niż 1 dzień. Podobnie jak w systemie s24, umowa taka jest skuteczna w momencie jej zawarcia, a nie pierwszego wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.

Gotowa spółka, czy nowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością?

W większości przypadków założenie nowej spółki będzie najlepszym rozwiązaniem. W przypadku takiej spółki mamy pewność, że nie posiada ona żadnych zobowiązań. Oczywiście zbywca powinien udzielić gwarancji przy zakupie gotowej spółki, jednak tylko w przypadku nowej spółki masz pewność, że nie ma ona żadnej historii, jest czysta i po jakimś czasie nie wyjdą okoliczności, o których nie wiedziałeś. Jeżeli natomiast potrzebujesz spółki ze stażem albo chcesz wystawić fakturę jeszcze tego samego dnia, to gotowa spółka będzie jedynym rozwiązaniem, które zaspokoi Twoje potrzeby.

Zmiany danych spółki

Zakładając spółkę zarejestrowaną w KRS, musisz liczyć się z tym, że każda zmiana jej danych wymaga formalnego zgłoszenia do rejestru. Koszt takiego zgłoszenia wynosi 300 zł w przypadku systemu PRS i 250 zł w systemie s24. Nasza firma oferuje pomoc w zgłoszeniu takich zmian, które dotyczą:

  • składu zarządu,
  • prokurentów,
  • sprzedaży udziałów,
  • podwyższenia lub obniżenia kapitału zakładowego,
  • zmiany adresu siedziby spółki,
  • zmian kodów PKD ujawnionych w rejestrze,
  • zmiany umowy spółki, w tym w zakresie nazwy, miejscowości siedziby, przedmiotu działalności oraz postanowień umowy regulujących status wspólników.

W każdym przypadku konieczne jest podjęcie stosownej uchwały przez zarząd spółki lub jej wspólników i dołączenie jej do wniosku o wpis zmiany danych podmiotu w rejestrze.

Zakładanie fundacji w Warszawie

Jeżeli chciałbyś założyć fundację w Warszawie, możemy Ci pomóc. Pierwszym krokiem jest sporządzenie przez notariusza aktu założycielskiego. Następnie możemy przygotować dla Ciebie statut fundacji i pozostałe dokumenty potrzebne do rejestracji fundacji. Wniosek o rejestrację nowej fundacji składa się za pośrednictwem Portalu Rejestrów Sądowych. Cele fundacji mogą być różne. Fundacja kojarzy się z organizacją pożytku publicznego, ale wcale nie musi mieć takiego charakteru. Wiele osób zakłada fundację w celu prowadzenia działalności gospodarczej.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam porttitor augue a turpis porttitor maximus. Nulla luctus elementum felis, sit amet condimentum lectus rutrum eget.

Zakładanie fundacji rodzinnych

Oferujemy także zakładanie fundacji rodzinnych. Załatwiamy formalności w tym zakresie od początku do końca. Możemy także zająć się prowadzeniem księgowości i biura fundacji rodzinnej. Ciągle ta forma prawna jest mało znana. Fundacja rodzinna ma wiele zalet. Przede wszystkim zabezpiecza majątek prywatny przed egzekucją i upadłością. Jeżeli chcesz, aby majątek zgromadzony przez Ciebie albo Twoją rodzinę nie został kiedyś zabrany w wyniku działań prowadzonych przez komornika lub syndyka, fundacja rodzinna to jedyne możliwe rozwiązanie. Ponadto, fundacja rodzinna jest bardzo korzystnie opodatkowana

Fundacja rodzinna jest opodatkowana dopiero z chwilą wypłaty środków na rzecz beneficjenta, a podatek wynosi co do zasady tylko 15%. Od środków wypłacanych z fundacji rodzinnej nie musisz płacić daniny solidarnościowej, ani składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Ponadto, wypłaty takie nie muszą być w żaden sposób uzasadniane. Majątek fundacji w praktyce jest Twoim majątkiem, gdy chcesz z niego korzystać. Jeżeli natomiast przeciwko Tobie prowadzona jest egzekucja lub postępowanie upadłościowe, to w praktyce ten majątek nie stanowi Twojej własności. Lepszego zabezpieczenia chyba nie można sobie wyobrazić. Fundacja rodzinna wielu osobom kojarzy się z milionerami, ale tak naprawdę to rozwiązanie, które doskonale sprawdzi się nawet u osób zaliczanych do klasy średniej. Koszty funkcjonowania fundacji rodzinnej nie są duże, miesięcznie zamykają się w kwocie kilkuset złotych.

Najważniejsze Sądy i Urzędy w Warszawie.

Poniżej przedstawiamy dane najważniejszych sądów i urzędów, które są istotne dla osób planujących założenie spółki

Dowiedz się, który Sąd, Urząd Skarbowy i Oddział ZUS będą podlegać Twojej spółce..

Sądy Rejestrowy

Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie

Wydziały rejestrowe:

XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY - KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO

Adres :ul. Czerniakowska 100

telefon:(22) 44 00 687, 22 44 00 689

godziny pracy (infolinia):

poniedziałek: 8.30-18.00;

wtorek-piątek: 8.30-15.30.

właściwość:

podmioty, których siedziba znajduje się na terenie części miasta stołecznego Warszawy w granicach ustalonych dla dzielnic Bemowo, Bielany, Ochota.

XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY - KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO

Adres: ul. Czerniakowska 100

  • tel: (22) 44 00 687, 22 44 00 689

godziny pracy (infolinia):

poniedziałek: 8.30-18.00;

wtorek-piątek: 8.30-15.30.

właściwość:

podmioty, których siedziba znajduje się na terenie części miasta stołecznego Warszawy w granicach ustalonych dla dzielnic Wola, Mokotów, Ursynów i Wilanów.

XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY - KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO

adres: ul. Czerniakowska 100

telefon:(22) 44 00 687, 22 44 00 689

godziny pracy (infolinia):

poniedziałek: 8.30-18.00;

wtorek-piątek: 8.30-15.30.

właściwość:

podmioty, których siedziba znajduje się na terenie części miasta stołecznego Warszawy w granicach ustalonych dla dzielnic Ursus, Włochy, Żoliborz, Praga-Południe, Rembertów, Wawer i Wesoła, Białołęka, Praga-Północ, Targówek oraz pozostałych miejscowości w województwie mazowieckim.

Oddziały ZUS w Warszawie- właściwość

ZUS I Oddział w Warszawie
adres: 00-917 Warszawa, ul. Senatorska 6/8
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 17:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Śródmieście, Włochy, Białołęka

ZUS II Oddział w Warszawie
adres: ul. Podskarbińska 25, 03-829 Warszawa
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 17:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Praga-Południe, Rembertów, Wawer, Wesoła 

ZUS III Oddział w Warszawie

adres:00-701 Warszawa, ul. Czerniakowska 16
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 17:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość:  dzielnice Warszawy: Mokotów, Wilanów

ZUS Inspektorat Warszawa-Żoliborz
adres: Jana Kasprowicza 151, 01-949 Warszawa
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 17:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość:
dzielnice Warszawy: Żoliborz, Bielany

ZUS Inspektorat Warszawa-Praga Północ
adres:
ul. 11 Listopada 15A, 03-446 Warszawa
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 17:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość:
dzielnice Warszawy: Praga-Północ , Targówek, Białołęka

ZUS Inspektorat Warszawa-Ochota
adres:
ul. E. Orzeszkowej 14, 02-374 Warszawa
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 17:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Ursus, Włochy, Ochota

ZUS Inspektorat Warszawa-Wola
adres:
ul. Wrocławska 20, 01-493 Warszawa
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 17:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Bemowo, Wola

ZUS Biuro Terenowe Warszawa-Ursynów
adres:
ul. Dembego 23B, 02-796 Warszawa
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 17:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość:
dzielnice Warszawy: Ursynów

Urzędy skarbowe w Warszawie

I Urząd Skarbowy Warszawa – Śródmieście
adres: ul. Williama Heerleina Lindleya 14, 02-013 Warszawa
tel. 22 584 61 00
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 18:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Śródmieście

II Urząd Skarbowy Warszawa – Śródmieście
adres:
ul. Jagiellońska 15, 03-719 Warszawa
tel. 22 511 35 01
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 18:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: między innymi podmioty mające siedzibę za granicą

III Urząd Skarbowy Warszawa – Śródmieście
adres:
ul. Lindleya 14, 02-013 Warszawa
tel. 22 58 45 100
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 18:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Ochota

Urząd Skarbowy Warszawa – Bemowo
adres :
ul. Białobrzeska 53a, 02-325 Warszawa
tel.  (22) 570-88-00
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 18:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Bemowo, Włochy, Ursus

Urząd Skarbowy Warszawa – Bielany
adres:
ul. Skalbmierska 5, 01-844 Warszawa
tel.:
22 56-93-200
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 18:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Bielany

Urząd Skarbowy Warszawa – Mokotów
adres: ul. Postępu 16A, 02-676 Warszawa
tel. 22 50-20-000
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 18:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Mokotów

Urząd Skarbowy Warszawa – Praga
adres: ul. Jagiellońska 15, 03-719 Warszawa
tel. tel.: 22 509 18 00
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 18:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Praga-Północ, Praga-Południe

Urząd Skarbowy Warszawa – Targówek
adres: ul. Dąbrowszczaków 14, 03-484 Warszawa
tel. 22 511 76 00
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 18:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Targówek, Białołęka

Urząd Skarbowy Warszawa – Ursynów
adres: ul. Wynalazek 3, 02-677 Warszawa
tel. 22 548 68 00
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 18:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Ursynów, Wielanów

Urząd Skarbowy Warszawa – Wawer
adres: ul. Ludwika Mycielskiego 21, 04-379 Warszawa
tel. 22 50 94 100
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 18:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Wawer, Wesoła

Urząd Skarbowy Warszawa – Wola
adres: ul. ul. Powstańców Śląskich 2D, 01-381 Warszawa
tel.  22 533-66-00
godziny urzędowania
poniedziałek: 08:00 – 18:00
wtorek - piątek: 8:00-15:00
właściwość: dzielnice Warszawy: Wola

Najczęstsze błędy przy zakładaniu i rejestracji spółek w Warszawie

Jeżeli zakładasz spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, prostą spółkę akcyjną, czy też spółkę komandytową pierwszy raz, możesz popełnić wiele błędów. Niektóre mają charakter formalny, a inne wynikają z błędnych decyzji. Jeżeli chcesz się przed nimi uchronić, warto dowiedzieć się, na czym polegają.

Błędny wybór formy prowadzenia działalności lub statusu VAT

To zdarza się bardzo często. Wiele osób nie posiada wystarczającej wiedzy, w tym zakresie, w wyniku czego zakłada podmiot, którego tak naprawdę nie potrzebuje. Jako przykład należy podać osoby, którym bardzo zależało na założeniu prostej spółki akcyjnej, gdy ta została wprowadzona do obrotu. Spółka ta wydawała się bardziej prestiżowa ze względu na nazwę, niestety później okazywało się, że nie różni się znacząco od spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, a jedynie generuje większe koszty, w związku z koniecznością prowadzenia rejestru akcji. Wielu przedsiębiorców pochopnie wybiera JDG, zakłada firmę zgłaszając ją do CEIDG, a potem okazuje się, że potrzebują spółki. Jeżeli znajduje się na początkowym etapie prowadzenia działalności wszystko można jeszcze odkręcić, oprócz tego, że nie będzie mógł w przyszłości skorzystać z preferencyjnych składek ZUS, gorzej gdy umowy zostały już podpisane, a więc ich przeniesienie wymaga zgody kontrahenta lub przeprowadzenia kosztownego i czasochłonnego procesu przekształcenia JDG w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Za podobnego rodzaju błąd należy uznać zgłoszenie się do VAT, pomimo braku takiego obowiązku. Wyrejestrowanie z VAT jest możliwe dopiero po zakończeniu roku podatkowego, w którym podatnik uzyskał status czynnego podatnika VAT, dlatego należy dobrze przemyśleć decyzję w tym zakresie.

Błędy we wniosku do KRS

Takie błędy zdarzają się bardzo często. Niektóre z nich tylko wydłużają proces rejestracji spółki jeżeli zostaną w terminie usunięte, inne generują dodatkowe koszty, w związku z utratą opłaty sądowej. Najczęściej błędy polegają na:

  • wyborze niewłaściwej nazwy spółki,
  • braku wskazania dominującego kodu PKD na poziomie podklasy,
  • wskazaniu kodu PKD, którego nie zawiera umowa spółki,
  • ustanowienie członkiem zarządu osoby, która ze względu na skazanie za określone przestępstwa lub środek karny nie może pełnić takiej funkcji,
  • brak przesłania oryginałów dokumentów do Sądu rejestrowego,
  • brak dołączenia do wniosku wszystkich wymaganych dokumentów,
  • wadliwe wskazanie zasad reprezentacji podmiotu.

Wadliwa nazwa spółki

Ten błąd najczęściej dotyczy sytuacji, gdy na tym samym rynku (branży) i obszarze geograficznym działa już podmiot, który nazywa się tak samo. W celu uniknięcia tego błędu warto przed wyborem nazwy spółki zweryfikować, czy taka nazwa nie jest już używana w obrocie. W tym celu można wyszukać potencjalną nazwę w wyszukiwarce internetowej, np. Google, a także przeszukać pod tym kątem Centralną Informację Krajowego Rejestru Sądowego i Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Chodzi o to, aby ktoś nie pomylił dwóch podmiotów ze względu na taką samą nazwę. W takiej sytuacji Sąd oddali wniosek o wpis spółki do rejestru, a tym samym opłata sądowa przepadnie. Zdarzają się też błędy, które polegają na tym, że w umowie spółki nie dodano do nazwy określenia wskazującego formę podmiotu, np.: „sp. z o.o.” lub „p.s.a.” Tego rodzaju błąd wynika jednak z przeoczenia i może być sprostowany przez notariusza.

Brak wskazania dominującego kodu PKD na poziomie podklasy

W KRS ujawnianych jest 10 kodów PKD, w tym 1 dominujący. Dominujący kod PKD musi zostać wskazany na poziomie podklasy, czyli np. 20.12.Z zamiast 20.12. Pozostałe kody PKD mogą być wskazane w dowolny sposób, a więc nawet za pomocą kategorii, np. 20. Taki błąd skutkuje zwrotem wniosku. W przypadku zwrotu wniosku opłata zostanie zwrócona, ewentualnie można złożyć wniosek ponownie i wnieść o zaliczenie tej opłaty na poczet tego nowego wniosku.

Wskazanie kodu PKD, którego nie zawiera umowa spółki

W KRS można wskazać tylko kody PKD, które obejmuje umowa spółki. Teoretycznie, w przypadku tego błędu Sąd powinien oddalić wniosek, jednak z naszej praktyki wynika, że w takim przypadku zwraca wniosek, co oznacza, że istnieje możliwość jego złożenia ponownie i opłata sądowa nie przepadnie.

Ustanowienie członkiem zarządu osoby, która ze względu na skazanie za określone przestępstwa lub środek karny nie może pełnić takiej funkcji

Członkiem zarządu nie może być osoba skazana za niektóre przestępstwa, lub co do której orzeczono środek karny zakazujący jej pełnienia takich funkcji. W sytuacji, gdy żaden z członków zarządu nie może pełnić funkcji ze względu na uprzednią karność, to Sąd wezwie do powołania do zarządu innych osób, które spełniają kryterium wybieralności do tego organu. W przypadku, gdy osoby te nie zostaną powołane, wniosek o wpis spółki do rejestru zostanie oddalony.

Brak przesłania oryginałów dokumentów do Sądu

Jeżeli nie jesteś reprezentowany przez adwokata lub radę prawnego w postępowaniu rejestrowym, to masz obowiązek przesłać do Sądu w terminie 3 dni od złożenia wniosku oryginały dokumentów, które zostały do niego dołączone. Jeżeli tego nie zrobisz, Sąd najpierw wezwie Cię do uzupełnienia, a potem zwróci wniosek.

Brak dołączenia do wniosku wszystkich wymaganych dokumentów i informacji

Ten błąd pojawia się najczęściej. Osoby samodzielnie zakładające spółkę najczęściej zapominają o dołączeniu:

  • oświadczenia, czy spółka jest cudzoziemcem,
  • listy wspólników i członków zawierającej ich adresy do doręczeń,
  • uchwały o ustaleniu adresu spółki,
  • zgody na pełnienie funkcji członka zarządu, prokurenta, pełnomocnika do doręczeń.
  • numeru KRS w akcie notarialnym.
Brak załączenia takich dokumentów i informacji będzie skutkować wezwaniem do uzupełnienia.

Wezwanie do uzupełnienia, zwrot wniosku i oddalenie wniosku

Sąd zwraca wniosek, gdy jest on wypełniony wadliwie lub też wnioskodawca nie dołączył dokumentów, do których przesłania wezwał go Sąd. W przypadku zwrotu wniosku wnioskodawca może ubiegać się o zwrot opłaty sądowej i za ogłoszenie pomniejszonej o opłatę minimalną w kwocie 30 zł. Rozstrzygnięcie to ma charakter formalny, Sąd nie bada wniosku, tylko stwierdza, że w związku z błędami nie może on zostać rozpatrzony.
Sąd wzywa do uzupełniania wniosku, gdy wnioskodawca nie dołączył do niego wymaganych dokumentów, np. uchwały lub oświadczenia. Wadliwość w tym przypadku dotyczy załączników, a nie samego wniosku. W przypadku, gdy wezwanie do uzupełniania braków nie zostanie wykonane, Sąd zwróci wniosek.
Oddalenie wniosku polega na wydaniu merytorycznego rozstrzygnięcia. Sąd stwierdza, że wniosek o wpis spółki do rejestru nie jest zasadny. Chodzi tutaj zatem nie o braki formalne, tylko kwestie merytoryczne, np. umowa spółki narusza prawo. W takim przypadku opłata sądowa nie jest zwracana. Wnioskodawca może domagać się zwrotu jedynie opłaty za ogłoszenie.