Załóż i zarejestruj z Nami spółkę w stolicy Podkarpacia czyli Rzeszowie i poznaj naszą ofertę, w zakresie księgowości i wirtualnego biura już od 39 zł miesięcznie. 

Założymy i zarejestrujemy dla Ciebie spółkę, a potem poprowadzimy jej księgowość w cenie od 450 zł miesięcznie i wirtualne biuro od 39 zł.


Lista wspólników w systemie s24- podstawa prawna

Przedkładanie listy wspólników spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest jednym z kluczowych obowiązków administracyjnych zarządu tej spółki. Obowiązek ten wynika z art. 188 Kodeksu spółek handlowych (KSH). Lista wspólników musi być aktualizowana w momencie powstania zmian w składzie wspólników, co ma na celu zapewnienie transparentności i pewności obrotu prawnego. W niniejszym artykule omówimy szczegółowo wymogi prawne związane z tym obowiązkiem oraz sposób ich realizacji w przypadku spółek zakładanych w systemie S24.

Art. 188 Kodeksu Spółek Handlowych

Zgodnie z art. 188 § 1 KSH, zarząd spółki z ograniczoną odpowiedzialnością ma obowiązek prowadzić księgę udziałów, która obejmuje listę wspólników. Lista ta powinna zawierać następujące informacje:

  1. Imię i nazwisko lub firmę (nazwę) wspólnika;

  2. Adres lub siedzibę wspólnika;

  3. Liczbę i wartość nominalną posiadanych udziałów;

  4. Wskazanie jeżeli udział jest uprzywilejowany.

Przedłożenie listy wspólników odbywa się w momencie rejestracji spółki oraz każdorazowo po zmianach w składzie wspólników, które wymagają wpisu do rejestru przedsiębiorców. W praktyce oznacza to, że każda zmiana własności udziałów, np. ich zbycie, dziedziczenie lub wniesienie aportem, musi być odnotowana i zgłoszona do KRS.

System S24 to elektroniczna platforma umożliwiająca zakładanie spółek z ograniczoną odpowiedzialnością przez Internet. Wprowadzenie tego systemu miało na celu uproszczenie i przyspieszenie procedur rejestracyjnych, co jest szczególnie istotne dla małych i średnich przedsiębiorstw.

W kontekście obowiązku przedkładania listy wspólników, system S24 ułatwia zarządowi spółki realizację tego wymogu. Po zawarciu umowy spółki za pośrednictwem S24, listę  wspólników można  wygenerować samodzielnie. Proces ten jest zintegrowany z elektronicznymi formularzami rejestracyjnymi, co minimalizuje ryzyko błędów i zapewnia zgodność z obowiązującymi przepisami prawa.

Dodatkowo obowiązek taki przewiduje art. 167 §4 kodeksu spółek handlowych który stanowi, że:

Do zgłoszenia tej spółki (której umowę zawartą w systemie s24 należy dołączyć, sporządzone na formularzach udostępnianych w systemie teleinformatycznym:

  • umowę spółki opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym;
  • listę wspólników z podaniem nazwiska i imienia lub firmy (nazwy) oraz liczby i wartości nominalnej udziałów każdego z nich, opatrzoną przez każdego z członków zarządu kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym;
  • oświadczenie wszystkich członków zarządu opatrzone przez każdego z nich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, że wkłady pieniężne na pokrycie kapitału zakładowego zostały przez wszystkich wspólników w całości wniesione, jeżeli wkłady zostały wniesione najpóźniej w chwili zgłoszenia spółki.

➡ przejdź do instrukcji utworzenia dokumentu


Chcesz z Nami współpracować? Zadzwoń lub napisz.

Formularz  kontaktowy 

Podane przez Państwa dane osobowe przetwarzane będą tylko i wyłącznie w celu i w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie. Szczegóły znajdziesz tutaj.

Skontaktuj się z nami

Poznaj doktora Adama Orłowskiego – eksperta w branży coworkingowej i współautora naszego Bloga

Doktor Adam Orłowski, pełniący rolę Prezesa Zarządu w Conventia sp. z o.o., jest doświadczonym liderem w sektorze usług coworkingowych. Jego bogata, ośmioletnia praktyka w zarządzaniu podmiotami branżowymi zdobyła uznanie na rynku, czego dowodem są liczne innowacyjne projekty i inicjatywy, które miały miejsce pod jego kierownictwem. 

Przed objęciem roli prezesa spółki  Adam Orłowski zdobywał doświadczenie akademickie, prowadząc zajęcia na Uniwersytecie Rzeszowskim. Jego głębokie zrozumienie teorii zarządzania oraz praktyczne podejście do biznesu przyczyniły się do rozwijania kreatywnych i efektywnych przestrzeni pracy wspólnej, które odpowiadają na potrzeby współczesnych przedsiębiorców i freelancerów.


O Firmie

Conventia Sp. z o.o. to firma działająca w sektorze biurowych usług administracyjnych i księgowych. Spółka została założona 30 lipca 2018 roku i od tego czasu oferuje różnorodne usługi związane z administracyjnym wsparciem biura, przetwarzaniem danych, oraz działalnością wspomagającą ubezpieczenia i fundusze emerytalne (Aleo)​.
Conventia jest wpisana na listę Działalności na rzecz spółek i trustów prowadzoną przez Dyrektora Izby Skarbowej pod numer RDST-243 (slaskie.kas.gov.pl).

Firma wykazała stabilny wzrost przychodów netto ze sprzedaży, który w 2022 roku osiągnął 17,96%, a także znaczący wzrost całkowitych aktywów o 48,87%  (EMISdatalinq). 

Conventia Sp. z o.o. zarządzana jest przez  Adama Orłowskiego. 

Wśród oferowanych przez firmę usług znajduje się też szeroka gama działalności związanych z obsługą biura, które obejmują dostarczanie usług wirtualnego biura, księgowości oraz inne specjalistyczne działania wspomagające prowadzenie biura.

Znajdź Nas