Kiedy konieczny jest kierownik kontraktu?
Niektóre firmy świadczą usługi dla
większej ilości podmiotów gospodarczych oraz Klientów indywidualnych, inne
natomiast zajmują się współpracą z jednym podmiotem. Czasami jest tak, że firma
zawiera kontrakty o dużej wartości, które mają strategiczne znaczenie dla
rozwoju firmy. Największe kontrakty są najczęściej podpisywane z podmiotami
działającymi w sferze finansów publicznych. W celu zawarcia takiego kontraktu
konieczne jest w tym przypadku wzięcie udziału w przetargu. Przetargi takie są
organizowane na podstawie ustawy o zamówieniach publicznych dlatego kryteria
oceny ofert pod względem formalnym oraz materialno-prawnym. Jeżeli chodzi
natomiast o kontrakty zawierane z podmiotami działającymi w sferze prywatnej to
umowy takie są indywidualnie negocjowane. Negocjacje polegają na tym, że
obie ze stron dokonują ustępstw tak, aby dojść do porozumienia.
Czym zajmuje się osoba wykonująca zawód kierowania kontraktu?
Kierownik kontraktu to osoba, która
zajmuje się nadzorowaniem określonego projektu firmy w postaci wykonania zamówienia
dla danego podmiotu. Osoba taka jest przedstawicielem i reprezentantem firmy na
potrzeby wykonania określonego kontraktu. Bardzo często kierownik kontraktu
otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne uzależnione od wartości kontraktu. Czasami
natomiast pracownik firmy jest delegowany do pełnienia funkcji kierownika
kontraktu i wówczas najczęściej otrzymuje on stałe wynagrodzenie. Stałe
wynagrodzenie nie motywuje do wysiłku dlatego też pracodawca powinien
wprowadzić także stosować system premiowy. Premie są całkowicie uzależnione od
uznania pracodawcy dlatego motywują pracowników do wydajnej pracy.
Inna zadania kierownika kontraktu
Kierownik kontraktu zajmuje się
także koordynowaniem pracy innych pracowników. Zarządzanie zasobami ludzkimi
nie jest zadaniem łatwym, gdyż wymaga posiadania szeregu umiejętności
interpersonalnych. Kierownik kontraktu powinien posiadać wykształcenie wyższe
oraz być specjalistą w swojej dziedzinie. Nie prawdą jest, że zadanie
kierownika sprowadza się wyłącznie do doboru kadr. Najczęściej kierownikiem
projektu zostaje pracownik, który negocjował umowę. Taka osoba jest najbardziej
zorientowana w branży, której dotyczy kontrakt. W państwowych firmach natomiast
zazwyczaj zarządzanie projektem, czy też kontraktem jest zlecane zewnętrznej
firmie outsourcingowej.
Nasza oferta dla kierowników kontraktu
Nasze wirtualne biuro znajduje się
w Przeworsku, Jarosławiu oraz Rzeszowie. Świadczymy usługi również dla
managerów zatrudnionych na podstawie tzw. kontraktu menadżerskiego
(samozatrudnienie). Wirtualne biuro jest doskonałym rozwiązaniem dla kierowników
kontraktu.