Kiedy konieczny jest kierownik kontraktu?
Niektóre firmy świadczą usługi dla większej ilości podmiotów gospodarczych oraz Klientów indywidualnych, inne natomiast zajmują się współpracą z jednym podmiotem. Czasami jest tak, że firma zawiera kontrakty o dużej wartości, które mają strategiczne znaczenie dla rozwoju firmy. Największe kontrakty są najczęściej podpisywane z podmiotami działającymi w sferze finansów publicznych. W celu zawarcia takiego kontraktu konieczne jest w tym przypadku wzięcie udziału w przetargu. Przetargi takie są organizowane na podstawie ustawy o zamówieniach publicznych dlatego kryteria oceny ofert pod względem formalnym oraz materialno-prawnym. Jeżeli chodzi natomiast o kontrakty zawierane z podmiotami działającymi w sferze prywatnej to umowy takie są indywidualnie negocjowane. Negocjacje polegają na tym, że obie ze stron dokonują ustępstw tak, aby dojść do porozumienia.
Czym zajmuje się osoba wykonująca zawód kierowania kontraktu?
Kierownik kontraktu to osoba, która zajmuje się nadzorowaniem określonego projektu firmy w postaci wykonania zamówienia dla danego podmiotu. Osoba taka jest przedstawicielem i reprezentantem firmy na potrzeby wykonania określonego kontraktu. Bardzo często kierownik kontraktu otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne uzależnione od wartości kontraktu. Czasami natomiast pracownik firmy jest delegowany do pełnienia funkcji kierownika kontraktu i wówczas najczęściej otrzymuje on stałe wynagrodzenie. Stałe wynagrodzenie nie motywuje do wysiłku dlatego też pracodawca powinien wprowadzić także stosować system premiowy. Premie są całkowicie uzależnione od uznania pracodawcy dlatego motywują pracowników do wydajnej pracy.
Inna zadania kierownika kontraktu
Kierownik kontraktu zajmuje się także koordynowaniem pracy innych pracowników. Zarządzanie zasobami ludzkimi nie jest zadaniem łatwym, gdyż wymaga posiadania szeregu umiejętności interpersonalnych. Kierownik kontraktu powinien posiadać wykształcenie wyższe oraz być specjalistą w swojej dziedzinie. Nie prawdą jest, że zadanie kierownika sprowadza się wyłącznie do doboru kadr. Najczęściej kierownikiem projektu zostaje pracownik, który negocjował umowę. Taka osoba jest najbardziej zorientowana w branży, której dotyczy kontrakt. W państwowych firmach natomiast zazwyczaj zarządzanie projektem, czy też kontraktem jest zlecane zewnętrznej firmie outsourcingowej.
Nasza oferta dla kierowników kontraktu
Nasze wirtualne biuro znajduje się
w Przeworsku, Jarosławiu oraz Rzeszowie. Świadczymy usługi również dla
managerów zatrudnionych na podstawie tzw. kontraktu menadżerskiego
(samozatrudnienie). Wirtualne biuro jest doskonałym rozwiązaniem dla kierowników
kontraktu.