Załóż i zarejestruj z Nami spółkę w stolicy Podkarpacia czyli Rzeszowie i poznaj naszą ofertę, w zakresie księgowości i wirtualnego biura już od 39 zł miesięcznie. 

Założymy i zarejestrujemy dla Ciebie spółkę, a potem poprowadzimy jej księgowość w cenie od 450 zł miesięcznie i wirtualne biuro od 39 zł.


Pełnomocnik do doręczeń

Kim jest pełnomocnik do doręczeń?

Pełnomocnik do doręczeń to osoba upoważniona do odbioru korespondencji w imieniu swojego mocodawcy. Pełnomocnikiem takim może być w zasadzie każdy, np. pracownik wirtualnego biura w Rzeszowie. Pełnomocnikiem takim nie musi być adwokat, ani radca prawny. Pełnomocnik taki nie jest prawnikiem i nie reprezentuje swojego mocodawcy.  

Kiedy potrzebny jest pełnomocnik do doręczeń?

Pełnomocnik do doręczeń potrzebny jest najczęściej, w sytuacji gdy osoba zainteresowana nie posiada miejsca zamieszkania, pobytu lub siedziby w Polsce. W takiej sytuacji jest ona zobowiązana do wyznaczenia pełnomocnika do doręczeń w kraju, którego obowiązkiem będzie odbieranie w toku prowadzonego postępowania korespondencji oraz przekazywanie jej mocodawcy. Ustanowienie pełnomocnika do doręczeń w kraju wymagane jest w toku prowadzonego postępowania cywilnego, administracyjnego, rejestrowego, czy też podatkowego.

Czy pełnomocnik do doręczeń jest upoważniony do otwierania korespondencji?

To zależy od ustaleń pełnomocnika z jego mocodawcą. W przypadku wirtualnego biura co do zasady korespondencja jest skanowana, a zatem pełnomocnik jest upoważniony do odbioru korespondencji. Mocodawca może jednak zrezygnować z tej usługi, a wówczas korespondencja nie powinna być otwierana.  

Od kiedy biegnie termin doręczenia, w przypadku ustanowienia pełnomocnika do doręczeń?

Termin ten biegnie od dnia odebrania lub doręczenia pisma pełnomocnikowi. Dzień przekazania pisma mocodawcy nie ma znaczenia. Oznacza to, że właściwy organ uzna pismo za doręczone nawet jeżeli pełnomocnik do doręczeń nie przekaże go swojemu mocodawcy. Warto jednak pamiętać, że brak otrzymania pisma może stanowić podstawę do przywrócenia terminu.

Jaki jest koszt wyznaczenia pełnomocnika do doręczeń?

Osoba zainteresowana ustanowieniem pełnomocnika do doręczeń może wykupić pakiet wirtualnego biura w Rzeszowie. W takim przypadku istnieje możliwość ustanowienia pełnomocnikiem do doręczeń pracownika wirtualne biura w cenie usługi.  

Czy wyznaczenie pełnomocnika do doręczeń wymaga sporządzenia pełnomocnictwa?

Nie. W celu wyznaczenia pełnomocnika do doręczeń wystarczy przekazanie właściwemu organowi stosownej informacji, nie jest wymagane sporządzenie pełnomocnictwa, a co za tym idzie wniesienie opłaty skarbowej. Warto jednak zadbać o to, aby pełnomocnik do doręczeń wyraził ma piśmie zgodę na pełnienie funkcji, w celu uniknięcia sytuacji, w której pełnomocnika zarzuci, że został ustanowiony bez swojej wiedzy.

Czy można odwołać pełnomocnika do doręczeń?

Tak, w każdej chwili można odwołać pełnomocnika do doręczeń bez podania powodu. W przypadku gdy chodzi o pełnomocnika do doręczeń w kraju należy wówczas podać adres do doręczeń w Polsce lub wyznaczyć innego pełnomocnika do doręczeń.

Co jeżeli nie wskażę pełnomocnika do doręczeń w kraju?

W postępowaniu rejestrowym w takim przypadku Sąd wezwie do uzupełnienia braku, a po bezskutecznym upływie terminu na uzupełnienie odrzuci wniosek. W przypadku postępowania administracyjnego lub cywilnego właściwy organ uzna w takim przypadku, że wszelkie korespondencja będzie składana do akt sprawy ze skutkiem doręczenia, co niewątpliwie jest niekorzystne dla strony i zagraża jej interesom w toczącym się postępowaniu.

Pełnomocnik do doręczeń w postępowaniu rejestrowym

W przypadku założenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością należy podać adresy do doręczeń w Polsce wspólników, członków zarządu oraz rady nadzorczej, jeżeli została ustanowioną. W przypadku, gdy osoby te nie posiadają adresu w Polsce istnieje możliwość skorzystania z usług wirtualnego biura w Rzeszowie. Dane kontaktowe znajdziesz tutaj.


Chcesz z Nami współpracować? Zadzwoń lub napisz.

Formularz  kontaktowy 

Podane przez Państwa dane osobowe przetwarzane będą tylko i wyłącznie w celu i w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie. Szczegóły znajdziesz tutaj.

Skontaktuj się z nami

Poznaj doktora Adama Orłowskiego – eksperta w branży coworkingowej i współautora naszego Bloga

Doktor Adam Orłowski, pełniący rolę Prezesa Zarządu w Conventia sp. z o.o., jest doświadczonym liderem w sektorze usług coworkingowych. Jego bogata, ośmioletnia praktyka w zarządzaniu podmiotami branżowymi zdobyła uznanie na rynku, czego dowodem są liczne innowacyjne projekty i inicjatywy, które miały miejsce pod jego kierownictwem. 

Przed objęciem roli prezesa spółki  Adam Orłowski zdobywał doświadczenie akademickie, prowadząc zajęcia na Uniwersytecie Rzeszowskim. Jego głębokie zrozumienie teorii zarządzania oraz praktyczne podejście do biznesu przyczyniły się do rozwijania kreatywnych i efektywnych przestrzeni pracy wspólnej, które odpowiadają na potrzeby współczesnych przedsiębiorców i freelancerów.


O Firmie

Conventia Sp. z o.o. to firma działająca w sektorze biurowych usług administracyjnych i księgowych. Spółka została założona 30 lipca 2018 roku i od tego czasu oferuje różnorodne usługi związane z administracyjnym wsparciem biura, przetwarzaniem danych, oraz działalnością wspomagającą ubezpieczenia i fundusze emerytalne (Aleo)​.
Conventia jest wpisana na listę Działalności na rzecz spółek i trustów prowadzoną przez Dyrektora Izby Skarbowej pod numer RDST-243 (slaskie.kas.gov.pl).

Firma wykazała stabilny wzrost przychodów netto ze sprzedaży, który w 2022 roku osiągnął 17,96%, a także znaczący wzrost całkowitych aktywów o 48,87%  (EMISdatalinq). 

Conventia Sp. z o.o. zarządzana jest przez  Adama Orłowskiego. 

Wśród oferowanych przez firmę usług znajduje się też szeroka gama działalności związanych z obsługą biura, które obejmują dostarczanie usług wirtualnego biura, księgowości oraz inne specjalistyczne działania wspomagające prowadzenie biura.

Znajdź Nas