Załóż i zarejestruj z Nami spółkę w stolicy Podkarpacia czyli Rzeszowie i poznaj naszą ofertę, w zakresie księgowości i wirtualnego biura już od 39 zł miesięcznie. 

Założymy i zarejestrujemy dla Ciebie spółkę, a potem poprowadzimy jej księgowość w cenie od 450 zł miesięcznie i wirtualne biuro od 39 zł.


Lista adresów wspólników w S24 - podstawa prawna

Rejestracja spółki kapitałowej w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) to istotny krok dla każdego przedsiębiorstwa, który wymaga starannego przygotowania dokumentów. Wśród nich kluczową rolę odgrywa lista osób uprawnionych do powołania zarządu. Dzięki temu dokumentowi sąd ma jasność, kto odpowiada za zarządzanie spółką.

Co mówi art. 19a ust. 5d?

Przepis ten jasno określa, jakie informacje muszą znaleźć się w zgłoszeniu:

  • Lista osób: Musisz dołączyć listę zawierającą pełne imiona, nazwiska oraz adresy do doręczeń osób uprawnionych do powołania zarządu. Jeśli w grę wchodzi osoba prawna jako wspólnik, wymagane są dodatkowo informacje o członkach jej zarządu.
  • Aktualizacje: Każda zmiana w składzie osób lub ich danych musi być niezwłocznie zgłaszana do sądu rejestrowego przez przedłożenie zaktualizowanej listy.

Dlaczego to takie ważne?

Lista adresów osób uprawnionych do powołania zarządu gwarantuje, że wszystkie komunikaty i decyzje sądu dotyczące spółki trafiają do odpowiednich osób. To kluczowy element w prawidłowym zarządzaniu spółką i unikaniu prawnych nieporozumień.

Praktyczne kroki w przygotowaniu listy

  1. Identyfikacja osób: Określ, kto ma uprawnienia do powołania zarządu w twojej spółce. Mogą to być na przykład członkowie zarządu lub rady nadzorczej.
  2. Zbieranie danych: Zbierz aktualne dane kontaktowe tych osób. Pamiętaj, że muszą być one zawsze aktualne.
  3. Formatowanie listy: Upewnij się, że lista jest czytelna i zorganizowana. Każda osoba powinna być wymieniona w oddzielnym wierszu.
  4. Dołączanie do wniosku: Włącz kompletną listę do dokumentów potrzebnych do rejestracji spółki w KRS.

Podstawa prawna

Art. 19a ust. 5d ustawy o KRS stanowi:

Do zgłoszenia spółki kapitałowej do Rejestru należy dołączyć listę obejmującą nazwisko i imię oraz adres do doręczeń albo firmę lub nazwę i siedzibę członków organów lub osób uprawnionych do powołania zarządu. W przypadku gdy wspólnikiem jest osoba prawna, należy podać imiona i nazwiska oraz adresy do doręczeń członków organu uprawnionego do reprezentowania tej osoby prawnej. Każdorazową zmianę tych osób oraz danych tych osób należy zgłosić sądowi rejestrowemu, przedkładając nową listę.

➡ przejdź do instrukcji utworzenia dokumentu


Chcesz z Nami współpracować? Zadzwoń lub napisz.

Formularz  kontaktowy 

Podane przez Państwa dane osobowe przetwarzane będą tylko i wyłącznie w celu i w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie. Szczegóły znajdziesz tutaj.

Skontaktuj się z nami

Poznaj doktora Adama Orłowskiego – eksperta w branży coworkingowej i współautora naszego Bloga

Doktor Adam Orłowski, pełniący rolę Prezesa Zarządu w Conventia sp. z o.o., jest doświadczonym liderem w sektorze usług coworkingowych. Jego bogata, ośmioletnia praktyka w zarządzaniu podmiotami branżowymi zdobyła uznanie na rynku, czego dowodem są liczne innowacyjne projekty i inicjatywy, które miały miejsce pod jego kierownictwem. 

Przed objęciem roli prezesa spółki  Adam Orłowski zdobywał doświadczenie akademickie, prowadząc zajęcia na Uniwersytecie Rzeszowskim. Jego głębokie zrozumienie teorii zarządzania oraz praktyczne podejście do biznesu przyczyniły się do rozwijania kreatywnych i efektywnych przestrzeni pracy wspólnej, które odpowiadają na potrzeby współczesnych przedsiębiorców i freelancerów.


O Firmie

Conventia Sp. z o.o. to firma działająca w sektorze biurowych usług administracyjnych i księgowych. Spółka została założona 30 lipca 2018 roku i od tego czasu oferuje różnorodne usługi związane z administracyjnym wsparciem biura, przetwarzaniem danych, oraz działalnością wspomagającą ubezpieczenia i fundusze emerytalne (Aleo)​.
Conventia jest wpisana na listę Działalności na rzecz spółek i trustów prowadzoną przez Dyrektora Izby Skarbowej pod numer RDST-243 (slaskie.kas.gov.pl).

Firma wykazała stabilny wzrost przychodów netto ze sprzedaży, który w 2022 roku osiągnął 17,96%, a także znaczący wzrost całkowitych aktywów o 48,87%  (EMISdatalinq). 

Conventia Sp. z o.o. zarządzana jest przez  Adama Orłowskiego. 

Wśród oferowanych przez firmę usług znajduje się też szeroka gama działalności związanych z obsługą biura, które obejmują dostarczanie usług wirtualnego biura, księgowości oraz inne specjalistyczne działania wspomagające prowadzenie biura.

Znajdź Nas