Oddziały naszej firmy- wybierz miasto i usługę, której potrzebujesz

  1. Kraków - wirtualne biuro - zakładanie spółek (bezpłatna konsultacja + księgowość)
  2. Rzeszów - wirtualne biuro - zakładanie spółek (bezpłatna konsultacja + księgowość)
  3. Warszawa - wirtualne biuro - zakładanie spółek (bezpłatna konsultacja + księgowość)
  4. Jarosław - wirtualne biuro - zakładanie spółek (bezpłatna konsultacja + księgowość)
  5. Przeworsk - wirtualne biuro - zakładanie spółek (bezpłatna konsultacja + księgowość)
Nawet jeżeli nie znalazłeś swojego miasta pamiętaj, że większość usług możemy załatwić online (spółkę można założyć bez wychodzenia z domu, podobnie jak podpisać umowę wirtualnego biura).

Awizo, a pełnomocnictwo pocztowe

Co to jest awizo?

Awizo jest to dokument, który listonosz pozostawia w skrzynce pocztowej lub na drzwiach lokalu adresata informujący o możliwości odbioru korespondencji w placówce pocztowej. Awizo pozostawiane jest w sytuacji, gdy korespodencja musi zostać odebrana osobiście (np. przesyłka sądowa) lub gdy w lokalu adresata nie ma osób, które mogą odebrać list lub osoby te odmawiają odbioru korespondencji.

Kiedy listonosz nie powinien pozostawić awiza?

Jeżeli w lokalu przedsiębiorstwa listonosz zastanie adresata lub tzw. osobę czynną to wówczas nie powinien pozostawiać awiza. Osoba czynna w lokalu przedsiębiorstwa to każda osoba, która jest zatrudniona w lokalu, np. pracownik wirtualnego biura w Rzeszowie. W takiej sytuacji listonosz powinien doręczyć list, nawet gdy osoba ta nie posiada pełnomocnictwa pocztowego. Czasami zdarza się, że pracownik, który posiada pełnomocnictwo pocztowe nie jest obecny, a zastępuje go osoba, która takiego pełnomocnictwa nie posiada. Odmowa wydania korespondencji w takim przypadku jest praktyką nieprawidłową.

Czy listonosz lub pocztą uznają pełnomocnictwo notarialne?

Pomimo powszechnie obowiązujących przepisów w placówce pocztowej nie uznają pełnomocnictwa sporządzonego w formie notarialnej. Podobnie sytuacja kształtuje się w przypadku listonoszy. Takie działanie jest niezgodne z prawem.

Czy pełnomocnik musi być obecny przy udzielaniu pełnomocnictwa pocztowego?

Zdecydowanie nie. Na pełnomocnictwie pocztowym podpis składa tylko mocodawca, który musi podać dane pełnomocnika. Niestety jednak w niektórych placówkach pocztowych wymagana jest obecność pełnomocnika. W takim przypadku najlepiej udać się do innej placówki pocztowej lub złożyć skargę do kierownika jednostki.

Gdzie można udzielić pełnomocnictwa pocztowego?

Pełnomocnictwa pocztowego można udzielić na formularzu dostępnym w każdej placówce pocztowej. Pracownik poczty po okazaniu dokumentu tożsamości mocodawcy poświadcza autentyczność jego podpisu. Jednocześnie pełnomocnictwo takie będzie skuteczne w każdej placówce pocztowej, gdyż dane zawarte w pełnomocnictwie zostaną wprowadzone do systemu informatycznego poczty. Pełnomocnictwo pocztowe podlega opłacie w kwocie 21 zł.

Czy pracownik wirtualnego może odebrać awizo?

Tak. Usługa ta jest bezpłatna. Pracownik wirtualnego biura, który posiada pełnomocnictwo pocztowe może odebrać korespondencję w placówce pocztowej. Odbiór takiej przesyłki jest możliwy zaraz następnego dnia po otrzymaniu awizo. Wcześniejszy odbiór nie jest możliwy, gdyż przesyłką znajduje się w posiadaniu listonosza. Dopiero gdy listonosz zakończy pracę, korespondencja będzie gotowa do odbioru w placówce pocztowej. Można też skorzystać z usługi ponownego doręczenia na życzenie.

Od kiedy biegną terminy sądowe?

Terminy sądowe biegną dopiero po odebraniu przesyłki, której dotyczyło awizo, a nie od dnia pozostawienia awiza. Czasami zatem odmowa odebrania przesyłki może być korzystna, gdyż wydłuży to termin np. do złożenia apelacji od wyroku. Za datę doręczenia uznaje się dzień odebrania pisma z poczty.

Czy adwokat lub radca prawny może odebrać pismo z poczty?

Tak, ale musi posiadać pełnomocnictwo pocztowe. Niestety placówki pocztowe nie uznają nawet pisemnych pełnomocnictw udzielonych zawodowym zastępcą procesowym. Jest to praktyka nieprawidłowa, ale bardzo ciężko z nią walczyć. Najlepiej jest udzielić pełnomocnictwa w formie wymaganej przez pocztę.

Szukasz wirtualnego biura w Rzeszowie?

Zadzwoń lub napisz. Dane kontaktowe znajdziesz tutaj. Zakładamy spółki oraz prowadzimy ich księgowość.


Chcesz z Nami współpracować? Zadzwoń lub napisz.

Formularz  kontaktowy 

Podane przez Państwa dane osobowe przetwarzane będą tylko i wyłącznie w celu i w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie. Szczegóły znajdziesz tutaj.

Skontaktuj się z nami

Poznaj doktora Adama Orłowskiego – eksperta w branży coworkingowej i współautora naszego Bloga

Doktor Adam Orłowski, pełniący rolę Prezesa Zarządu w Conventia sp. z o.o., jest doświadczonym liderem w sektorze usług coworkingowych. Jego bogata, ośmioletnia praktyka w zarządzaniu podmiotami branżowymi zdobyła uznanie na rynku, czego dowodem są liczne innowacyjne projekty i inicjatywy, które miały miejsce pod jego kierownictwem. 

Przed objęciem roli prezesa spółki  Adam Orłowski zdobywał doświadczenie akademickie, prowadząc zajęcia na Uniwersytecie Rzeszowskim. Jego głębokie zrozumienie teorii zarządzania oraz praktyczne podejście do biznesu przyczyniły się do rozwijania kreatywnych i efektywnych przestrzeni pracy wspólnej, które odpowiadają na potrzeby współczesnych przedsiębiorców i freelancerów. Aktualnie pełni funkcję Prezesa zarządu w:
Conventia sp. z o. o.
Wirtualne biuro Kraków sp. z o. o.
Wirtualne biuro Warszawa sp. z o. o.
Biuro zakładania i rejestracji spółek Warszawa sp. z o. o.
Biuro zakładania spółek Warszawa sp. z o. o. 


O Firmie

Conventia Sp. z o.o. to firma działająca w sektorze biurowych usług administracyjnych i księgowych. Spółka została założona 30 lipca 2018 roku i od tego czasu oferuje różnorodne usługi związane z administracyjnym wsparciem biura, przetwarzaniem danych, oraz działalnością wspomagającą ubezpieczenia i fundusze emerytalne (Aleo)​.
Conventia jest wpisana na listę Działalności na rzecz spółek i trustów prowadzoną przez Dyrektora Izby Skarbowej pod numer RDST-243 (slaskie.kas.gov.pl).

Firma wykazała stabilny wzrost przychodów netto ze sprzedaży, który w 2022 roku osiągnął 17,96%, a także znaczący wzrost całkowitych aktywów o 48,87%  (EMISdatalinq). 

Conventia Sp. z o.o. zarządzana jest przez  Adama Orłowskiego. 

Wśród oferowanych przez firmę usług znajduje się też szeroka gama działalności związanych z obsługą biura, które obejmują dostarczanie usług wirtualnego biura, księgowości oraz inne specjalistyczne działania wspomagające prowadzenie biura.
Conventia jest także właścicielem innych spółek z branży coworkingowej i księgowej takich jak:  Wirtualne biuro Kraków sp. z o. o.Wirtualne biuro Warszawa sp. z o. o.Biuro zakładania i rejestracji spółek Warszawa sp. z o. o.Biuro zakładania spółek Warszawa sp. z o. o.

 

Znajdź Nas